Czy klienta można okłamać? A jeżeli tak to ile razy?
W świadomości klientów bardzo mocno zakorzenione jest przekonanie, że handlowcy i sprzedający to osoby bardzo chętnie naginające prawdę,a czasami wręcz kłamiące. Nie jest to oczywiście do końca prawdą. Jak wszędzie również w branży sprzedażowej zdarzają się osoby nieuczciwe i w tym twierdzeniu tkwi ziarnko prawdy.
Zastanówmy się jednak dlaczego w ogóle kłamiemy w branży sprzedażowej? Można upatrywać przyczyny w tym iż jesteśmy niezdolni do mówienia zwykłego ,,przepraszam”. Nie chcemy komplikować sobie relacji z klientem czy też partnerem biznesowym. Dlatego wybieramy drogę na skróty zakłamując rzeczywistość w nadziei, że przyniesie nam to korzyści.
Takie podejście ma niestety jak to się mówi bardzo krótkie nogi. Rynek mediów i sprzedaży jest raczej mały i to, że dzisiaj udało nam się wyprowadzić w pole kogoś z kim współpracujemy nie znaczy, że nie odbije się to na nas w bardzo zły sposób w dłuższej perspektywie czasu. Co prawda w tej branży lekkie koloryzowanie czy też upiększanie prawdy jest na porządku dziennym. Należy jednak mieć się na baczności , aby nie przekroczyć tej cienkiej granicy między prawdą, a kłamstwem czy też zwyczajnymi fantazjami jakie rodzą się w naszym umyśle.
Odpowiedzmy więc na pytanie postawione w tytule – ile razy można okłamać tak naprawdę klienta? Odpowiedź brzmi – tylko raz. Jeżeli doszło już do takiej sytuacji to musimy podjąć jedną z dwóch decyzji. Przeprosić i próbować naprawić całą sytuację, albo zacząć szukać zupełnie nowych klientów. Niestety raz stracone zaufanie klienta będzie bardzo trudno odbudować. Dlatego w branży sprzedażowej tak ważne są dobre relacje z klientami i to właśnie na nich powinniśmy opierać nasze działania.