Czy firma musi mieć blog firmowy?
Z każdej strony można usłyszeć głosy, że firma, która nie prowadzi firmowego bloga coś traci. Czy takie stwierdzenie jest prawdziwe? W jaki sposób prowadzenie bloga może wpłynąć na komunikację z klientami i potencjalną sprzedaż? W tym artykule postaramy się rozwiać te wątpliwości i odpowiedzieć na pytanie czy firma musie mieć blog firmowy?
Bardzo duża liczba przedsiębiorców żyje w błędnym przekonaniu, że w przypadku ich branży blogowanie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Jest to bardzo błędne przekonanie gdyż branża nie determinuje tego co można napisać o swojej firmie w internecie. Jeżeli tylko mamy odpowiedni pomysł i trochę oryginalności a przy tym skupimy się na spełnieniu oczekiwań klienta to na pewno nasz blog okaże się przydatny i będzie cieszył się sporą popularnością.
Można mieć co do tego faktu niemal pewność gdyż jak pokazują badania ponad sześćdziesiąt procent użytkowników dokonało zakupu za sprawą treści blogowego wpisu który ich przekonał.
Zastanówmy się zatem co tak naprawdę daje nam blog. Po pierwsze jest to niemal idealne narzędzie do komunikowania się z klientami. Nigdzie gdzie indziej nie będziesz miał bowiem możliwości wypowiedzi w tak rozbudowany sposób jak na własnym blogu. Poprzez przemyślane i odpowiednio dobrane do wymagań odbiorców wpisy będziesz w stanie budować pozytywny wizerunek firmy.
Poprzez odpowiedni dobór contentu staniesz też przed szansą wykreowania swojej osoby jako eksperta w z danej dziedziny. Klienci preferują zakupy u firm które dobrze znają się na swoim fachu. Specjalistyczną wiedzę najlepiej jest pokazać właśnie za pośrednictwem firmowego bloga. Nie należy jednak przesadzać i uciekać się do zbyt skomplikowanego języka w swoich wpisach gdyż możemy w ten sposób utracić szansę dotarcia do nieco mniej obeznanych w temacie klientów.
Co również ważne prowadzenie firmowego bloga znacznie ułatwia pozycjonowanie firmowej strony czy też sklepu www. Google ceni nowy content wysokiej jakości a wpisy na blogu na pewno zaliczają się do tego rodzaju publikacji. Jeżeli zatem regularnie publikujemy na blogu to mamy szansę uzyskać też lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Mamy nadzieję, że tym artykułem przekonaliśmy was, iż każda firma powinna posiadać swój firmowy blog.