Czy dodawanie strony do katalogu jest opłacalne?
Istnieje wiele sposobów na pozycjonowanie stron www. Wszystko przez to, że według nieoficjalnych informacji na pozycję w wynikach wyszukiwania ma wpływ blisko dwieście czynników. W tym artykule postaramy się zatem zastanowić czy dodawanie strony do katalogu jest opłacalne i pomaga w pozycjonowaniu.
Zacznijmy od tego czym jest katalog www. W wielkim skrócie to nic innego jak zbiór stron internetowych które to zostały odpowiednio posegregowane i pogrupowane przez moderatora. Katalogi zasadniczo dzielimy też na te płatne jak i darmowe. W pierwszym przypadku opłata za wpis pobierana jest jeszcze przed samym dodaniem adresu strony i nie jest równoznaczna z akceptacją wpisu.
Do plusów darmowych katalogów zaliczyć należy brak jakichkolwiek kosztów oraz możliwość podlinkowana zaplecza seo. Dodatkowo jeżeli zależy nam na dywersyfikacji linków to przez fakt iż darmowych katalogów jest bardzo dużo bez problemy możemy osiągnąć zamierzony efekt. Darmowe katalogi mają jednak też wady. Jednym z głównych jest fakt iż w większości są one zaspamowane już mało wartościowymi treściami. Długi czas akceptowania wpisu również nie zachęca do częstego korzystania z nich. Ponadto linki umieszczone w tego rodzaju katalogach nie będą miały praktycznie żadnego wpływu na pozycje.
Katalogi płatne pozwolą natomiast na lepszą indeksację naszych wpisów, zapewnią całkiem dobrej jakości linki zwrotne i są raczej szybko akceptowane przez moderatorów. Oczywistym minusem jest konieczność uiszczenia stosownej opłaty.
Przejdźmy jednak do naszego głównego pytania, czyli czy dodawanie wpisów do katalogów jest rzeczywiście opłacalne. Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie stron w oparciu wyłącznie o wpisy w katalogach należało do jednej z najbardziej skutecznych metod. Teraz gdy algorytmy wyszukiwarki Google zwracają baczną uwagę na bardzo wiele czynników takich jak jakość treści czy też czas przebywania użytkownika na stronie, pozycjonowanie taką metodą nie przynosi już aż tak spektakularnych rezultatów. Nie można jednak powiedzieć iż tego rodzaju metoda jest nieskuteczna. Dodanie strony do kilku katalogów w ciągu miesiąca na pewno będzie miało jakieś pozytywne odzwierciedlenie w naszych pozycjach w wyszukiwarce. Katalogi służą zatem obecnie w głównej mierze jako źródło pozyskania zróżnicowanych odnośników do naszej strony. Pomagają zatem w odpowiednim link buildingu.