Czego unikać w pozycjonowaniu?
Pozycjonowanie stron internetowych wymaga nie tylko systematycznego podejścia do działania ale również dużego zasobu wiedzy. Ciągłe zmiany w algorytmach Google wcale nie sprawiają też, że pozycjonowanie staje się łatwiejsze. Często również sami początkujący pozycjonerzy nie pomagają sobie stosując zabiegi, które zamiast poprawić pozycję strony wpływają na jej obniżenie. Dzisiaj przyjrzymy się więc czego unikać w pozycjonowaniu.
Jednym z notorycznie pojawiających się błędów jest kopiowanie opublikowanych już gdzieś indziej treści na nasz serwis w celu pozyskania darmowego contentu. Niestety takie działania mogą okazać się opłakane w skutkach. Roboty wyszukujące są obecnie w stanie bardzo szybko wykryć czy treść nie została skopiowana, a jeżeli to potwierdzą to mogą bardzo mocno obniżyć wartość strony w oczach algorytmu Google.
Kolejnym często popełnianym błędem jest powielanie treści w sekcjach meta. Jak wiadomo napisanie unikalnego opisu meta czy też tytułu sekcji dla każdej jednej podstrony jest zajęciem czasochłonnym ale niezwykle opłacalnym. Często jednak zdarza się, że idzie się tutaj na skróty i kopiuje jeden i ten sam opis na wszystkie podstrony.
Innym często pojawiającym się błędem jest wykorzystywanie przestarzałych technologii na stronie internetowej. Chodzi tu na przykład o projektowanie strony w oparciu o ramki czy też przy wykorzystaniu technologii Flash. Tego typu elementy są bardzo źle odbierane przez wyszukiwarkowe roboty Google.
Nie można też zapomnieć o zamieszczaniu linków wychodzących. Zamieszczanie zbyt dużej liczby tego rodzaju odnośników jest bardzo źle widziane w oczach algorytmu Google. Jeżeli jednak już musimy zamieścić tego rodzaju linki to warto upewnić się, że posiadają one atrybut rel=”nofollow”
Błędem również związanym z linkowaniem jest brak uaktualnienie wygasłych już linków. Pamiętaj aby nigdy nie zostawiać na swojej stronie linków które kierują do nieistniejących już treści.
Często pojawiającym się błędem jest też źle zoptymalizowany czas ładowania strony. Jeżeli strona otwiera się dłużej niż kilka sekund to należy podjąć działania aby przyśpieszyć ten proces. Strony ze słabym wynikiem czasu ładowania są automatycznie niżej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania.