Co ogranicza konwersję w sklepie www?
Bardzo dużo nowych sklepów www ma problem z przebiciem się na rynku. Wszystko najczęściej spowodowane jest błędnym zaprojektowaniem samej strony www. Wpływa to bezpośrednio na fakt, że wielu potencjalnych użytkowników decyduje się na zrezygnowanie z zakupów. W tym artykule podpowiemy wam zatem co ogranicza konwersję w sklepie www.
Pierwszym powodem jest brak klarownego przedstawienia produktu. Obecnie klienci przyzwyczajeni są do tego, że wszelki niezbędne informacje podawane są im niemal na tacy. Nikt w obecnych czasach nie ma czasu do czytania długich tekstów i dokładnego zapoznawania się z informacjami. Z tego też względu trzeba postarać się aby już na pierwszy rzut oka klient zainteresował się produktem.
Kolejnym czynnikiem ograniczającym konwersję w sklepie może być brak zaufania klientów. W dobie zalewu różnego rodzaju reklamami klienci coraz to bardziej sceptycznie podchodzą do wszelkiego rodzaju zakupów. Z tego też względu tak istotne jest zdobycie zaufania klientów. Dobrym sposobem aby tego dokonać jest udostępnienie osobistych informacji na temat firmy jak i pracowników. Mowa tutaj na przykład o opublikowaniu historii firmy czy też przedstawieniu pracowników w specjalnej zakładce na stronie.
Innym czynnikiem mającym wpływ na niską konwersję jest brak umieszczenia opinii o produkcie. W tym celu należy się upewnić, że na naszym sklepie www zostanie zaimplementowany odpowiedni moduł który będzie odpowiedzialny za wyświetlanie opinii klientów. Klienci bardzo często sugerują się opinią innych osób więc należy im to umożliwić. Produkt który nie został jeszcze oceniony nie wzbudza zaufania i tym samy będzie go dużo trudniej sprzedać.
Na sam koniec trzeba też wspomnieć o słabej jakości treściach na stronie. Wygląd wizualny ma znaczenie ale nie można też zapomnieć o samych opisach. Marnej jakości teksty nawet na pięknie wyglądającej stronie nie przełożą się na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google a tym samym nie pozwolą zwiększyć ruchu i przyciągnąć w ten sposób nowych klientów.