Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Argumenty przemawiające za prowadzeniem firmowego bloga

Argumenty przemawiające za prowadzeniem firmowego bloga

Argumenty przemawiające za prowadzeniem firmowego bloga

Jako przedsiębiorca należy w obecnych czasach olbrzymiej konkurencji na rynku wykorzystać każdą okazję która może dać nam nawet najmniejszą przewagę nad rywalami. Z tego też względu na znaczeniu z roku na rok zyskują firmowe blogi. Jest to jeden z lepszych i bardziej sprawdzonych sposobów na kreowanie dobrego wizerunku firmy i nawiązywania relacji z klientami. Jeżeli jeszcze nie posiadacie firmowego bloga i jednocześnie nie jesteście przekonani, że go tak naprawdę potrzebujecie to w tym artykule przedstawimy argumenty przemawiające za prowadzeniem firmowego bloga.

blog firmowy

blog firmowy

Po pierwsze blog to znakomite narzędzie aby wykreować wasz wizerunek jako eksperta w danej branży. Przecież każda firma chce być w swojej branży postrzegana jako lider. Blog umożliwia budowanie takiego wizerunku bez znacznych nakładów na różnego rodzaju kampanie marketingowe. Poprzez tworzenie i publikowanie wartościowych dla użytkowników treści będziecie w stanie wzbudzić zaufanie wśród klientów. Jeżeli użytkownik przekona się, że twórca bloga posiada olbrzymią wiedzę z danej dziedziny i jest jednoznacznie powiązany z daną marką to automatycznie będzie też ufał przedsiębiorstwu które dany człowiek reprezentuje.

Blog to też idealne miejsce aby połączyć klienta z daną marką. Jak wiadomo obecnie klienci przed zakupem produktu szukają o nim różnych informacji w sieci. Poprzez dobór odpowiednich treści na blogu będziemy w stanie dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców i przekonać ich do skorzystania z danego produktu lub usługi.

Prowadzenie bloga to też sposób na pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie ruchu na stronie. Regularna publikacja treści pozwoli zwiększyć widoczność w wynikach Google i ułatwia znalezienie klientom produktów które mogą stanowić rozwiązanie ich problemów. Trzeba mieć na uwadze, że klienci nie zawsze wpisują w wyszukiwarkę nazwę firmy jaką chcą znaleźć. Najczęściej trafią do nas poprzez treści które ich interesują i są powiązane z daną branżą. Widzimy tutaj zatem, że blog to też bardzo przydatne narzędzie pod względem SEO. Pozwala bowiem zyskać dodatkowy ruch a poprzez odpowiednie nasycenie publikacji na blogu słowami kluczowymi zwiększymy liczbę odwiedzin firmowej strony.

 

Regularna publikacja treści pozwoli również utrzymywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Algorytmy wyszukiwarki lubią bowiem świeże treści i strony które stale aktualizują swój content są dużo lepiej promowane niż te które ostatnią aktualizację miały kilka miesięcy wcześniej.

Mamy nadzieje, że powyższe argumenty przekonały was do tego, że prowadzenie firmowego bloga jest bardzo dobrym pomysłem na rozwinięcie własnego biznesu.

Dodaj komentarz