Czy reklama Gmail jest przydatna?

Reklama która zachęci i dotrze do setek tysięcy klientów to marzenie nie tylko każdego niemal marketera ale również i przedsiębiorcy. W ciągłych próbach dotarcia do coraz to większej rzeszy użytkowników doszliśmy jednak do miejsca w którym ciężko o znalezienie jakiegoś nowego sposobu na docieranie do świadomości klientów. Dlatego trzeba wykorzystywać dostępne już wcześniej metody. Gdzie zatem warto się pokazać aby dotrzeć do możliwie dużej liczby osób? Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta. Należy wykorzystać do tego celu pocztę. Ale nie byle jaką pocztę. Jedną z najpopularniejszych czyli Gmail’a. Postaramy się więc odpowiedzieć dzisiaj na pytanie czy reklama Gmail jest przydatna.

reklamy gmail

reklamy gmail

Każdy z nas chyba miał w swoim życiu do czynienia z pocztą e-mail. Tego rodzaju codzienne korzystanie z poczty wiąże się też ze zmasowanymi atakami reklam w postaci niechcianego spamu i innych wiadomości o treści reklamowej. Czasami może być to na tyle dotkliwe, że utrudni nawet naszą pracę. Użytkownicy Gmaila są jednakowoż praktycznie wolni od tego problemu. Jest ona pozbawiona reklam i rzadko kiedy wiadomości o treści spamowej przenikną przez rozbudowane filtry poczty. Google zauważyło jaki potencjał drzemie w usłudze pocztowej jaką sam oferuje i postanowił wykorzystać ją do powiększenia portfolio swoich usług reklamowych. W taki własnie sposób światło dzienne ujrzało Gmail Sponsored Promotion. W skrócie nazywane GSP, a dostęp do tej usługi można uzyskać z panelu Google AdWords.

Czym właściwie są jednak reklamy GSP? Otóż reklamy tego rodzaju przypominają w pewnym stopniu tradycyjne linki sponsorowane jakie każdy z nas kojarzy z wyników wyszukiwania Google. Natomiast w usłudze Gmail GSP tego rodzaju odnośniki wyświetlane są na samej górze. Zaraz przy zakładkach społeczności i do złudzenia przypominają zwykłe wiadomości mailowe jakie mógłby otrzymać użytkownik. Najczęściej występują one pod postacią nazwy firmy i krótkiego tekstu reklamowego. Można je uważać za swoistego rodzaju zachęcenia do kliknięcia dopiero we właściwą reklamę. Jeżeli klikniesz w tego rodzaju wiadomość to powinna ukazać ci się grafika z formularzem kontaktowym lub tekstem okraszonym grafiką.

 

Tym co wyróżnia reklamy w Gmailu od innych tego rodzaju rozwiązań jest fakt, że same dopasowują się one do rozmiaru ekranu. Nie musisz więc zawracać sobie głowy tym czy będą one prawidłowo wyświetlane na ekranie smartfonów czy innych urządzeń mobilnych. Innym interesującym faktem jest to, że reklamy na Gmailu można potraktować również jako tradycyjny email i bez najmniejszego problemu przenieść je do naszego folderu z odebranymi wiadomościami lub też najzwyczajniej w świecie przekazać dalej.

Jak więc widać reklamy typu GSP mają bardzo dużo zalet i można z pewnością stwierdzić, że są bardzo przydatne w reklamowaniu jakiegoś biznesu czy też usługi.