Nowe wytyczne SEO odnośnie grafik i obrazów

Zdjęcia i grafiki na stronie były jeszcze jakiś czas  temu mało istotne jeżeli mowa o pozycjonowaniu stron. Zmieniło się to jednak na przestrzeni lat. Zdjęcia stały się bowiem bardzo istotnym elementem mającym niebagatelny wpływ na pozycjonowanie. Już jakiś czas temu Google opublikowało swoje wytyczne dotyczące grafik. Teraz przyszła pora na ich aktualizacje. W tym artykule przedstawimy zatem nowe wytyczne SEO odnośnie grafik i obrazów.

wytyczne odnośnie grafiki

wytyczne odnośnie grafiki

Jak nietrudno się domyślić Google stawia przede wszystkim na wygodę użytkowania strony przez internautów. W związku z tym lepszymi pozycjami w wynikach wyszukiwania będą mogły cieszyć się strony które właśnie ten aspekt uwzględniają w swoim designie. Google oczywiście podało również nieco bardziej szczegółowe wytyczne i to na nich zaraz się skupimy.

Jak wynika z komunikatu Google grafika znajdująca się na stronie ma ją wzbogacać a nie stanowić jakieś dodatkowe, zbyteczne elementy. Z tego też względu Google zaleca aby umieszczać wyłącznie oryginalne obrazy i to wyłącznie takie które dobrze pasują do kontekstu danej strony. Istotne jest też aby obrazy jak i cała strona były dostosowane do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych.

Google zwraca szczególną uwagę na metatagi zdjęć. Jak wiecie przy materiałach graficznych w wyszukiwarce zawsze występują też opisy. Tytuł i fragment tekstu który pochodzi z danej strony. Pozwala to zapoznać się użytkownikowi ze szczegółami na temat danego obrazu. Jeżeli sami nie zadbamy zatem o te informacje to zostaną one zwyczajnie wygenerowane automatycznie.

Istotne z punktu widzenia Google są też mikrodane. Wszystko przez to, że przez ich odpowiednie wykorzystanie wyświetlane wyniki będą przybierać różne formy. Jest to niezwykle użyteczne dla użytkowników internetu.

Google swoimi wytycznymi chce zatem jasno pokazać początkującym webmasterom, że treści graficzne na stronie są bardzo istotne i powinni oni przywiązywać do nich więcej uwagi niż wcześniej. Warto zatem wziąć je pod uwagę podczas projektowania swojej strony internetowej lub jej optymalizacji.