Najczęstsze błędy podczas pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie to w obecnej chwili jeden z najbardziej skutecznych sposobów na przebicie się ze swoją ofertą w internecie. Aby jednak cieszyć się z efektów pozycjonowania trzeba włożyć sporo pracy i posiadać niezbędną wiedzę. Wiele osób próbuje pozycjonować własne strony www ale z braku doświadczenia często naraża się na popełnianie błędów które przynoszą efekt odwrotny od zamierzonego. W tym artykule przedstawimy wam zatem najczęstsze błędy podczas pozycjonowania stron internetowych.

błędy w pozycjonowaniu

błędy w pozycjonowaniu

Pierwszym poważnym błędem jest zduplikowanie opisów produktów. Pod względem SEO niezwykle ważne jest to aby każdy tekst pojawiający się na stronie był unikalny. Należy zatem unikać powielania opisów produktów dostarczonych przez producenta danego sprzętu. Trzeba postawić na własne, unikalne opisy które zostaną napisane językiem korzyści i będą proste w odbiorze dla potencjalnych klientów.

Innym błędem jest pisanie tekstów na stronie stricte pod roboty wyszukiwarek. Czasy gdy każdy tekst musiał być wręcz do przesady wypełniony słowami kluczowymi dawno odeszły do lamusa. Teraz Google stawia na to aby tekst był jak najbardziej przydatny czytelnikom i aby zachęcał ich do jak najdłuższego przebywania na stronie.

Następnym często popełnianym błędem jest brak opisów w przypadku umieszczonych na stronie grafik. Każdy obrazek jaki znajdzie się na stronie powinien zawierać atrybut ,,alt” który informuje roboty Google o tym co na nim się znajduje. Musisz w końcu zdawać sobie sprawę, że Google nie rozpoznaje obrazów ale to jak zostały one opisane.

Jednym z częstszych błędów jest również brak umieszczenia meta opisów na stronie. Mimo, że na pierwszy rzut oka wydają się one zbyteczne to jednak meta description mają nadal duży wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Postaraj się zatem aby każda strona posiadała uzupełnione tego rodzaju informacje.

Do istotnych błędów zaliczyć należy także brak przyjaznych adresów URL. Każdy odnośnik do strony powinien być samo objaśniający i prosty do zapamiętania. Upewnij się zatem, że na twojej stronie zostały uruchomione przyjazne adresy URL.

Na sam koniec trzeba wspomnieć o braku contentu na stronie. Jeżeli na poważnie myślimy o przyciągnięciu klientów to musimy postawić na ciekawe treści takie jak poradniki, porównania itd. Bez tego nie będziemy w stanie prowadzić skutecznego biznesu w sieci.