Jakie korzyści daje prowadzenie firmowego bloga?

Firmowy blog to jeden ze sposobów na to aby zwiększyć widoczność naszej firmy jak i ułatwić pozycjonowanie stron www które posiadamy. To jednak nie wszystkie pozytywy jakie może przynieść blogowanie. Z tego też względu w tym artykule skupimy się na tym jakie korzyści daje prowadzenie firmowego bloga.

Jakie korzyści daje prowadzenie firmowego bloga

Jakie korzyści daje prowadzenie firmowego bloga

Zacznijmy od tego, że aktualnie coraz częściej zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę internetową to frazy tak zwanego długiego ogona. Czyli zapytania które składają się z co najmniej kilku słów. W związku z tym coraz to bardziej rozbudowane treści ( na przykład takie na blogu ) idealnie wpisują się w trend blogowania. Oprócz tego długie treści które wyczerpują dogłębnie jakieś zagadnienie są dużo bardziej wartościowe w oczach wyszukiwarki Google.

Blog to też dobry sposób na pozyskanie olbrzymiego ruchu. Jeżeli tylko uda nam się utworzyć bardzo angażujące treści to możemy mieć niemal pewność, że bardzo szybko rozejdą się one w internecie. Dobrej jakości publikacje bardzo chętnie są publikowane na różnego rodzaju portalach. Często udostępniane są też w serwisach społecznościowych.

Bieżące publikacje na blogu to też doskonały sposób aby dać wyraźny sygnał wyszukiwarce Google, że nasza strona cały czas się rozwija. Zasygnalizować, że od razu reagujemy na wydarzenia jakie pojawiają się na świecie.

Blog to też sposób na to aby zdywersyfikować content jaki się pojawia. Bez problemu można oprócz rozbudowanych treści tekstowych mamy możliwość zastąpienia ich infografikami, treściami wideo czy też innymi alternatywami.

Blog daje też możliwość zbudowania wokół siebie zwartej i oddanej społeczności. Aby łatwo tego dokonać wystarczy na przykład zachęcać ich do zapisania się do listy mailingowej. Alternatywą może być zachęcanie do wzięcia udziału w organizowanych akcjach. Takich jak chociażby szkolenia czy też prelekcje kierowane właśnie do czytelników bloga.

Prowadzenie bloga to też możliwość uzyskania statusu eksperta w jakiejś dziedzinie. Publikacja pomocnych tekstów sprawia, że w oczach czytelników stajemy się profesjonalistom i buduje to zaufanie, które będzie tylko procentować w przyszłości.