Jaka powinna być firmowa strona internetowa?

Jeżeli marzy nam się aby nasza strona znajdowała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to musimy zadbać o to aby odpowiednio ją skonstruować i zaprojektować. Google już od jakiegoś czasu udostępnia wytyczne według których powinno się projektować strony internetowe. Postaramy się wam zatem podpowiedzieć dzisiaj jaka powinna być firmowa strona internetowa.

strona www

strona www

Jednym z głównych czynników decydujących o jakości twojej strony jest je szybkość. Wystarczy spojrzeć na to z punktu widzenia użytkownika który jest zainteresowany daną ofertą. Jeżeli po kliknięciu w link do naszej strony nic się nie dzieje i trzeba czekać kilkanaście sekund na pojawienie się czegoś na ekranie to znaczy, że coś jest nie tak.

Większość użytkowników w tego rodzaju sytuacji nie będzie czekać ale od razu zrezygnuje z wizyty na naszej stronie. Dodatkowym problemem jest fakt, że wyszukiwarka Google niezbyt lubi strony które mają długi czas ładowania i automatycznie klasyfikuje je na dalszych pozycjach niż strony które ładują się szybciej. Szybkość ładowania ma też duże znaczenie w przypadku reklam AdWords ponieważ jakość witryny ma bezpośrednie przełożenie na ,,Wynik Jakości” który jest związany z wyświetlaniem i kosztem naszej reklamy.

Strona internetowa musi być również czytelna. Roboty Google zajmujące się indeksacją strony mają jak najbardziej imitować ludzkie zachowania i sposób w jaki użytkownicy przeglądają strony. Dlatego też w celu ułatwienia im tego zadania konieczne jest umieszczenie na stronie pliku sitemap czyli po prostu mapy strony. Nie jest to jednak jeszcze wszystko – strona musi być też odpowiednio zaplanowana. Nie można więc dopuścić do sytuacji w której użytkownik musi zejść bardzo głęboko do danej treści. Struktura naszej strony powinna być oparta maksymalnie na trzech poziomach. Nie mówimy tu o ograniczeniu treści ale raczej o odpowiednim jej ułożeniu i pogrupowaniu. Musisz mieć na uwadze, że im więcej czasu zabierze danemu użytkownikowi dotarcie do danej treści tym bardziej zwiększa się prawdopodobieństwo, że zrezygnuje on z wizyty w waszej stronie.

Strona internetowa musi być również koniecznie mobilna. Przenośne urządzenia stanowią już ogromny odsetek tego w jaki sposób przeglądamy treści. Algorytmy Google również biorą to pod uwagę i strony które nie są przyjazne urządzeniom mobilny tracą w oczach wyszukiwarki.
czajenia internautów, Google pozwala zbierać dane o zakupach dokonywanych za pomocą kilku ekranów