Jak wykorzystać świąteczny czas do zwiększenia sprzedaży?

Nastał grudzień więc do świąt zostało już bardzo niewiele czasu. Ze wszystkich stron atakują nas świąteczne dekoracje oraz muzyczne przeboje wpadające w ucho. W takiej atmosferze jesteśmy więc coraz to bardziej skłonni poddać się również świątecznemu szaleństwu zakupów. W tym artykule podpowiemy zatem osobom które posiadają internetowy biznes jak wykorzystać świąteczny czas do zwiększenia sprzedaży.

świąteczna sprzedaż

świąteczna sprzedaż

Jak powszechnie wiadomo czas zaraz przed świętami to najlepszy okres sprzedażowy w przypadku znakomitej większości sklepów internetowych. W okresie świątecznym jesteśmy bowiem skłonni chętniej dokonywać zakupów oraz wydać nieco więcej pieniędzy niż zazwyczaj. Jako sprzedawca internetowy warto wykorzystać te fakty do tego aby poprawić sprzedaż w swoim sklepie online.

Po pierwsze musisz dać szansę klientom aby znaleźli twoją ofertę w internecie. Bardzo dużo osób w okresie przedświątecznym boryka się z problemem tego jaki prezent wybrać dla swoich bliskich. Warto więc wszystkim tym niezdecydowanym pomóc. Jak się okazuje taka pomoc będzie bardzo korzystna dla nas samych a dodatkowo nie wiąże się wcale z dużymi kosztami. Najprościej będzie stworzyć poradnik dla szukających prezentów oparty na oferowanych przez nas towarach i w ten sposób zachęcić klientów do zakupu w naszym sklepie. Warto tego rodzaju poradnik odpowiednio nasycić słowami kluczowymi na które się pozycjonoujemy co pozwoli nam jeszcze efektywniej przyciągnąć klienta.

 

W okresie przedświątecznym ważny jest również remarketing. To swoista metoda przypomnienia klientom, że nadal mamy im coś ciekawego do zaoferowania. Jeżeli klient już chociaż raz dokonał w naszym sklepie zakupu to będzie mu zdecydowanie łatwiej zdecydować się na ponowne zawarcie transakcji z nami. Przygotuj więc specjalną ofertę dla tego typu klientów i przedstaw ją za pomocą świątecznego newslettera. Jeżeli będzie on odpowiednio przygotowany i wysłany we właściwym czasie to na pewno podniesie ruch w naszym sklepie internetowym.

Do zwiększenia sprzedaży w okresie przedświątecznym przydatne okażą się też media społecznościowe. Wykorzystajmy dostępne formy reklamy na Facebooku oraz innych portalach społecznościowych aby przyciągnąć do siebie niezdecydowanych jeszcze klientów. Warto również informować za pośrednictwem social media o różnych świątecznych promocjach z okazji świąt jakie obowiązują na nasz asortyment.