Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania?

Jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania?

Jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania?

Każda strona www powinna mieć jasny przekaz. Do określenia czego tak naprawdę właściciel oczekuje od odwiedzających jego witrynę internautów służy wezwanie do działania czyli CTA. W tym artykule postaramy się skupić na odpowiedzi na pytanie jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania.

cta

cta

Bez umieszczenia wezwania do działania na stronie, odwiedzający ją klient nie wie tak naprawdę co ma zrobić. Jak pokazują badania użytkownicy lubią być kierowani lub mieć jasną wskazówkę co mają na danej stronie zrobić. Wszystkie zatem zwroty w stylu ,,pobierz za darmo”, ,,czytaj więcej” czy też ,,dodaj do koszyka” są bardzo ważne i mocno oddziałują na klienta.

Jakich zatem słów najlepiej użyć tworząc wezwanie do działania? Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że słowo ma potężną moc, zwłaszcza w internecie. Uważaj więc aby zwracać się bezpośrednio do użytkownika. Przejście na formę ,,Ty” jest jak najbardziej prawidłowo. Dlatego też stosuje się wpisy takie jak ,,zarejestruj się teraz”. Tworząc wezwanie do działania trzeba też pamiętać o pokierowaniu użytkownikiem. Do tego służą zwroty takie jak ,,czytaj więcej” itd.

Należy również unikać pojedynczych słów które nie dadzą użytkownikowi klarownej informacji na temat tego co może otrzymać ( mowa tutaj o krótkim ,,sprawdź” – powinno być ,,sprawdź naszą ofertę” ).

 

W przypadku stron typu landing page warto stosować zwroty CTA które będą miały nieco dłuższą składnie. Pierwsza ich cześć powinna być krótka i zwięzła, natomiast dalsza treść powinna starać się zachęcić użytkownika.

Zastanówmy się jeszcze jakich rozmiarów powinien być przycisk wezwania do działania umieszczony na stronie. Jak się okazuje wszystko zależy od rodzaju strony. W przypadku gdy na stronie znajduje się dość dużo przycisków to przycisk CTA nie powinien być zbyt duży. W przypadku landing page można jednak pokusić się o nieco większy rozmiarowo przycisk wzywający do działania.

Co natomiast z kolorystyką tego rodzaju przycisków? Otóż podstawową zasadą jest aby przycisk CTA wyróżniał się na tle kolorystyki strony aby użytkownik mógł go łatwo dostrzec.

 

Dodaj komentarz