Jak pozycjonować się w wyszukiwarkach głosowych?

Dostępne prognozy jasno wskazują, że już za kilka lat blisko połowa zapytań jakie będzie kierowana do wyszukiwarki Google ma pochodzić z komend głosowych. W związku z tym rola wyszukiwania głosowego będzie w najbliższym czasie jedynie rosnąć. W jaki sposób zatem wykorzystać ten trend i jak pozycjonować się w wyszukiwarkach głosowych? Dowiecie się tego z poniższego artykułu.

wyszukiwanie głosowe

wyszukiwanie głosowe

Na początek przytoczmy garść informacji statystycznych. Jeszcze kilka lat temu asystent głosowy od firmy Apple czyli Siri otrzymywała około miliarda komend głosowych w przeciągu każdego tygodnia. To olbrzymia liczba, która od tamtej pory jedynie urosła. Skąd zatem taka duża popularyzacja wyszukiwania głosowego. Chodzi tu w głównej mierze o wygodę użytkowników. Różnego rodzaju polecenia czy też pytania możemy bowiem zadać asystentom głosowym nawet wtedy gdy mamy zajęte ręce.

Dodatkowo trzeba tutaj wspomnieć, że wyszukiwanie głosowe znacząco różni się od tradycyjnego i w większym stopniu przypomina rozmowę. Wymiana komend głosowych z wyszukiwarką staje się pewnego rodzaju dialogiem, gdzie to algorytmy wyszukiwarki stają się niejako naszym partnerem do dyskusji. Udostępnione przez Google statystyki wskazują, że zapytania głosowe w ponad połowie przypadków przypominają język naturalny i wyróżniają się sporą precyzją.

Przez fakt, iż w przypadku wyszukiwania głosowego zmienia się sposób formułowania zapytań inaczej trzeba też podejść do tematu widoczności w sieci jakim jest pozycjonowanie stron internetowych.

Zamiast pojedynczych słów kluczowych trzeba się bowiem skupić na bardziej złożonych frazach i komendach. Sprawia to, że pozycjonowanie frazy ,,fotel relaksacyjny” będzie słabym pomysłem pod kątem wyszukiwania głosowego ale już ,,jaki wygodny fotel relaksacyjny wybrać?” pomoże nam uzyskać znacznie lepsze rezultaty.

W przypadku dostosowania witryny do wyszukiwania głosowego trzeba postarać się zbudować treści na stronie wokół pytań które będą dociekać kiedy, czy, jak oraz gdzie.

Treści na stronie trzeba zatem przeredagować pod kątem języka naturalnego. Pomocne w tym celu mogą okazać się wszelkiego rodzaju podcasty, materiały poradnikowe czy też sekcja FAQ.