Elementy sklepu www które poprawią sprzedaż

Aby przekonać klienta do zakupów w sklepie www trzeba obecnie nie tylko wygrać z konkurencją pod względem oferowanej ceny ale również dołożyć starań aby nasza strona www przyciągała do zakupów i zachęcała klientów do przeglądania oferowanych towarów. W tym artykule omówimy zatem elementy sklepu www które poprawią sprzedaż w waszym sklepie online.

sprzedaż

sprzedaż

Pierwszym krokiem powinno być postawienie na wysokiej jakości opisy produktów. Wszelkie treści na stronie zastępują specjalistyczną wiedzę jaką w przypadku sklepu stacjonarnego mógłby dostarczyć tradycyjny doradca. Dobrego opisu produktu zwracającego uwagę na niemal każdy szczegół nie powinno zatem zabraknąć na stronie sklepu. W przypadku sklepów oferujących różnego rodzaju elektronikę na pierwszy plan opisu powinna wysunąć się sama specyfikacja techniczna towaru. Można także spróbować podzielić opis produktu na dwa rodzaje. Pierwszy skrócony który najpierw ukazuje najważniejsze cechy oraz drugi bardziej rozbudowany który będzie zawierać szczegółowy wykaz cech produktu.

Innym istotnym elementem pozwalającym przekonać klientów do zakupu są zdjęcia. Z badań jasno wynika, że klienci częściej sięgają po produkty które zwyczajnie lepiej prezentują się wizualnie. Można zatem śmiało wysnuć wniosek, że dobre zdjęcia pomagają zwiększyć sprzedaż. Bez wysokiej jakości grafik które dodatkowo zostały zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania ( mowa o atrybutach ,,alt” oraz samo objaśniającej nazwie samego zdjęcia ) sklep internetowy nie może obecnie praktycznie funkcjonować. Jeżeli na naszej stronie nie będzie dobrych zdjęć to najprawdopodobniej klient szybko opuści naszą witrynę i uda się szukać produktu do konkurencji.

Warto również postarać się o zdjęcia które będą prezentować dany produkt w użyciu. W przypadku odzieży – jak dany ciuch leży na modelu lub modelce itd. Pomoże to z wizualizować klientowi jak w praktyce będzie wyglądał dany towar.

Innym kluczowym elementem są opinie na temat produktu znajdujące się na stronie towaru. Statystyki jasno i klarownie pokazują, że klienci w internecie ufają tym sklepom które cieszą się dobrą opinią oraz wybierają te produkty które polecane są przez innych użytkowników. Dobrze zatem będzie ułatwić im ten proces umieszczając na stronie moduł do dodawania opinii.

Na sam koniec nie wolno zapomnieć o artykułach poradnikowych. Klienci często są niezdecydowani i potrzebują wskazówek jaki produkt wybrać. Jeżeli przygotujemy taki artykuł to ułatwimy im decyzję oraz pomożemy nakierować na nasze produkty.