Dlaczego wysoka pozycja w Google jest istotna w internetowej sprzedaży?

W czasach gdy ogromna część zakupów jest dokonywana w internecie coraz większą popularnością cieszy się pozycjonowanie stron www. W tym artykule postaramy się przybliżyć dlaczego wysoka pozycja w Google jest istotna w internetowej sprzedaży.

google

google

Doczekaliśmy się chwili gdy ludzie nie szukają już informacji czy też opinii na temat danego produktu w książkach czy też gazetach lecz sięgają od razu po internet i zawarte tam informacje. Miliony osób dziennie używa wyszukiwarek internetowych aby znaleźć interesujące ich treści. Można bez problemu przyjąć iż wyszukiwarki internetowe na dobre zastąpiły wszelkiego rodzaju encyklopedie, słowniki czy katalogi firm. Nie powinno zatem nikogo dziwić, że również zakupy dokonywane są coraz chętniej za pośrednictwem internetu. Z tego też względu wiele firm chce aby ich oferta była dobrze widoczna właśnie w sieci.

Na ten moment bez wątpienia najbardziej popularną wyszukiwarką internetową jest Google. Według dostępnych danych posiada on ponad trzy czwarte światowego rynku wyszukiwarek. Dlatego też wszelkie działania mające na celu podniesienie pozycji danego sklepu www są najczęściej prowadzone właśnie pod kątem Google.

Jak pokazują badania wyniki które pojawiają się na pierwszej stronie wyszukiwarki są odpowiedzialne za generowanie przeszło 90 procent ruchu w internecie. Następne strony odwiedza już tylko niewielki procent użytkowników. Im na dalszej stronie znajduje się nasz sklep tym mniejsza szansa, że klienci zauważą naszą ofertę. Z tego też względu tak istotne jest aby strona znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Mimo tego iż użytkownik może nie kliknąć w nasz link znajdujący się na pierwszej stronie, to już sama obecność strony pomaga budować u klientów świadomość istnienia danej marki.

Jak zatem widzimy osiągnięcie wysokiej pozycji poprzez pozycjonowanie jest kluczowym elementem jeżeli chodzi o biznesowy sukces w sprzedaży internetowej. Żadna reklama – czy to w radio czy też w prasie nie przyniesie nam tak dobrych rezultatów jak wysoka pozycja w Google. Co ważniejsze uzyskanie wysokiej pozycji w Google jest też tańsze niż  wspomniane wcześniej, tradycyjne formy reklamy.