Czym jest reklama natywna?

Na rynku mamy obecnie bardzo wiele rodzajów reklam jakie stosuje się aby przyciągnąć uwagę klienta. Jedne są bardziej skuteczne, drugie nieco mniej. Dzisiaj postaramy się wam podpowiedzieć czym jest reklama natywna.

reklama natywna

reklama natywna

Otóż reklama natywna to taki rodzaj reklamy która niejako jest zintegrowana ze stroną i naturalnie wpisuje się w to co jest na niej zawarte. Poprzez takie dopasowanie do zawartości strony reklama natywna nie wywołuje u patrzących na nią klientów negatywnych emocji w odróżnieniu od standardowych reklam, które odpychają swoją nachalną treścią.

Natywna reklama jest szczególnie przydatna w czasach kiedy coraz więcej użytkowników jest świadomych sposobów i metod w jakich chce się wypłynąć na ich decyzję zakupową. Zjawisko takie nazywamy ślepotą banerową lub też banner blindness. Udokumentowano je już w 1998 roku i oznacza ono celowe pomijanie  i ignorowanie treści które mają charakter podobny do reklamowego. Właśnie w takich sytuacjach do gry wkracza omawiana przez nas dzisiaj reklama natywna.

Przykładem najbardziej rozpoznawalnej i skutecznej jednocześnie reklamy natywnej jest selfie jakie zostało zrobione podczas gali rozdania Oscarów kilka lat temu. Wszystko wydawało się bardzo spontaniczne. Tak naprawdę było przemyślanie opracowaną akcją marketingową za którą stał producent telefonów marka Samsung.

Natywną reklamę możemy podzielić ogólnie na pięć rodzajów. Pierwszy to tak zwany In-feed AdUnits czyli tekst promocyjny lub też artykuł który zlokalizowany jest pośród standardowych artykułów które w mniejszym bądź też większym stopniu nawiązują jakoś do umieszczonego w treści tekstu reklamowego przekazu.

Kolejną odmianą są widżety rekomendowane. To po prostu pole lub boks ulokowany w pobliżu standardowego artykułu który daje możliwość wzbogacenia strony o dodatkowe elementy jak treści z social media czy też nagrania wideo.

Inną odmianą reklamy natywnej są Paid Search Units czyli treści z reklamą jakie pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Tego rodzaju reklamy są zazwyczaj oznaczone słowem reklama oraz odpowiednim kolorem tak aby użytkownik łatwo mógł odróżnić treści organiczne od tych reklamowych.

Kolejna odmiana to In-ad (IAB Standard). Tutaj reklama natywna pojawia się jako tradycyjny baner internetowy. Zaraz obok treści które nie mają jako tako charakteru reklamowego. Tego rodzaju reklama jest ustawiana odpowiednio do merytorycznej treści strony obok one się znajdują. Reklamę in-add można też wpasować do samego layotu strony www na której będzie umieszczona.