Czym jest Google Tag Manager i dlaczego warto go używać?

Pozycjonowanie stron internetowych jest już wystarczająco trudnym i angażującym zajęciem. Warto zatem w miarę możliwości ułatwić je sobie wykorzystując do tego celu udostępnione przez Google narzędzia. Z tego też względu w tym artykule skupimy się na tym czym jest Google Tag Manager i dlaczego warto go używać.

Czym jest Google Tag Manager i dlaczego warto go używać

Czym jest Google Tag Manager i dlaczego warto go używać

Zacznijmy zatem od początku. Google Tag Manger to narzędzie dzięki któremu możliwe jest dodawanie na stronę internetową dodatkowych kodów bez konieczności ingerowania w kod źródłowy. Pozwala to w znaczący sposób skrócić proces pracy nad daną witryną i przyśpiesza wszelkiego rodzaju wdrożenia. Nie musimy bowiem posiłkować się już wiedzą programisty. Wszystkie dodatkowe kody jesteśmy w stanie wprowadzić sami wykorzystując panel Tag Managera.

Nadal wiele osób niestety mylnie utożsamia Google Tag Manager jako swoistą alternatywą dla Google Analytics. Google Tag Manger nie służy jednak do mierzenia danych statystycznych. Jest to zupełnie odmienne narzędzie. Pozwala ono co prawda znacznie lepiej mierzyć zachowania klientów za pośrednikiem Analytics ale samo w sobie takiej funkcjonalności nie oferuje.

Tag Manager daje też pozycjonerom znacznie większe możliwości. Można na przykład za jego pośrednictwem w prosty sposób mierzyć zdarzenia z Facebook Ads. Google Tag Manager przydaje się też podczas ustalania szczegółowych grup użytkowników do remarketingu. Narzędzie to ma bowiem bardzo rozbudowane możliwości tworzenia warunków, przez co określone tagi uruchamiają się gdy dany klient wykona określoną przez nas akcję. Przez ten fakt, mamy więc łatwą możliwość segmentacji użytkowników co potem sprawdza się w remarketingu.

Google Tag Manger to też prostsze wdrażanie na stronę internetową dodatkowych narzędzi. Jeżeli zatem masz zamiar wdrożyć na stronę live chat do lepszej obsługi użytkowników, to nic nie stoi na przeszkodzie aby zaimplementować to samemu. Wystarczy dodać odpowiedni tag w Google tag managerze. Implementacja w ten sposób daje ci również możliwość zdefiniowania na której podstronie wspomniane narzędzie ma się pojawić.