Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Podstawowe zasady dodawania linków wewnętrznych w sklepie www

Podstawowe zasady dodawania linków wewnętrznych w sklepie www

Podstawowe zasady dodawania linków wewnętrznych w sklepie www

Pozycjonowanie stron internetowych w dużej mierze opiera się na pozyskiwaniu wartościowych odnośników do naszej strony. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, że również linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotne. I to nie tylko pod kątem SEO ale również w celu ułatwienia użytkownikom nawigacji na stronie. Z tego też względu w poniższym artykule omówimy podstawowe zasady dodawania linków wewnętrznych w sklepie www.

Podstawowe zasady dodawania linków wewnętrznych w sklepie www

Podstawowe zasady dodawania linków wewnętrznych w sklepie www

Zacznijmy od linków które powinny znaleźć się w głównym menu na stronie. Po pierwsze trzeba zwrócić uwagę czy menu sklepu jest odpowiednio podzielone na kategorie i podkategorię tak aby umożliwić klientom bezproblemowe poruszanie się po witrynie. Dobrze zaprojektowana struktura pozwoli wprowadzić odpowiednie linkowanie wewnętrzne z tekstami opisującymi dany odnośnik.

Kolejnym elementem linkowania wewnętrznego są tak zwane okruszki czyli z angielskiego breadcrumbs. Dzięki ich obecności na stronie użytkownik ma możliwość szybkiego zorientowania się w którym miejscu na stronie aktualnie się znajduje oraz jaką drogę przebył aby tu dotrzeć. Dodatkowo okruszki pozwalają doskonale zadbać o linkowanie wewnętrzne.

Jeżeli mówimy o linkowaniu wewnętrznym to nie można  zapomnieć o odnośniku jaki musi znaleźć się w logotypie na stronie. Dzięki odnośnikowi w logo klienci mają możliwość szybkiego przejścia na główną stronę bez wykonywania zbędnych kroków. Mimo tego, że wydaje się to oczywiste nadal można spotkać wiele sklepów, które nie posiadają takiego linku wewnętrznego w logo.

Pod względem linkowania wewnętrznego bardzo istotna jest też sitemapa. Chodzi tutaj o mapę strony czyli zbiór wszystkich odnośników dostępnych w obrębie naszej domeny. Mimo, że pod kątem użyteczności dla klientów takie rozwiązanie jest mało praktyczne, to sitemapa jest bardzo mile widziana przez roboty indeksujące Google.

Metodą na wprowadzenie dodatkowego linkowania wewnętrznego w sklepie www jest też dodanie sekcji z polecanymi towarami na karcie produktu. Oprócz dodatkowych linków wewnętrznych takie rozwiązanie pozwala na zachęcenie użytkowników do skorzystania z innych produktów w naszej ofercie.

Dodaj komentarz