Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Optymalizacja treści w sklepie internetowym

Optymalizacja treści w sklepie internetowym

Optymalizacja treści w sklepie internetowym

Nikogo chyba nie powinno dziwić, że algorytmy wyszukiwarki Google przywiązują bardzo dużą wagę do treści znajdujących się na stronie. To właśnie od ich jakości i atrakcyjności dla internautów zależy czy uda się danej stronie uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak powinna wyglądać optymalizacja treści w sklepie internetowym.

optymalizacja treści

optymalizacja treści

Na sam początek kilka ogólnych zasad którymi należy kierować się tworząc treści na stronę. Musisz mieć świadomość, że liczba użytkowników którzy czytają dany artykuł od początku do końca jest raczej niewielka. Z tego też względu blok ciągłego tekstu będzie dla większości internautów zwyczajnie nudny i mało atrakcyjny. Należy zatem zadbać aby tekst był odpowiednio przygotowany wizualnie. Warto zatem stosować krótkie akapity, często używać wypunktowań, stopniować nagłówki oraz pogrubiać co bardziej istotne fragmenty tekstu.

Miej również na uwadze aby treści publikowane przez Ciebie były jak najbardziej unikalne. Powielanie tych samych informacji czy też kopiowanie ich jeden do jeden będzie bardzo niekorzystnie odbierane przez roboty wyszukiwarki Google.

Mówiąc o optymalizacji treści na stronie sklepu trzeba zacząć od strony głównej. Tutaj dużą wagę należałoby położyć na pierwszą widoczną sekcję w sklepie czyli slajder ze zdjęciami. Powinny się tam znaleźć informacje pokazujące unikalne wartości wyróżniające sklep na tle konkurencji jak darmowa wysyłka czy też przedłużony czas na zwroty. Slajdery powinny służyć też jako główne źródło informacji o wszelkich promocjach i rabatach.

 

Kolejnym istotnym miejscem gdzie należy zoptymalizować treści jest karta produktu. Każdy z produktów powinien mieć swój unikalny opis. Będzie to najlepsze rozwiązanie pod względem pozycjonowania strony. Sam opis produktu powinien być pisany językiem korzyści. Ma zatem zawierać odpowiedź na pytanie jakie pozytywy będą płynąć dla klienta z posiadania danego towaru.

Optymalizując treści na stronie sklepu trzeba też uwzględnić stronę kategorii. Zazwyczaj strona kategorii to wyłącznie widok produktów bez żadnych treści. Warto jednak zmienić taki stan rzeczy. Treści umieszczane na stronie kategorii będą pomagać zyskiwać naszej witrynie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

 

Dodaj komentarz