Najczęściej powtarzane mity na temat pozycjonowania stron www
Walka niską ceną czy też doskonałą obsługą klienta od dawna nie wystarczy aby odnieść sukces w biznesie internetowym. Obecnie bez wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google nie ma praktycznie co liczyć na sukces. Pozycjonowanie stron www jest zatem niezwykle istotne w przypadku każdej branży. Niestety nadal wielu przedsiębiorców nie zaznajomionych z tematem nie jest przekonana do działań SEO ze względu na pokutujące w ogólnym obiegu mity na jego temat. W tym artykule przedstawimy wam zatem najczęściej powtarzane mity na temat pozycjonowania stron www.
Jednym z częściej pojawiających mitów jest ten jakoby wyłącznie dobrej jakości content był wystarczający do tego aby nasza strona mogła liczyć na znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Nie ma nic bardziej mylnego. To prawda, że Google bardzo ceni sobie treści na stronie ale nie jest to jedyny czynnik rankingowy. Dobrej jakości content musi iść w parze z innymi działaniami z zakresu pozycjonowania stron www.
Kolejny mit to ten jakoby działania pozycjonerskie opierały się głównie na różnego rodzaju sztuczkach. Pozycjonowanie to nie magia i wymaga wiedzy i dużych nakładów pracy. Nie ma magicznego sposobu na znalezienie się w na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Wysokie pozycje okupione zawsze są nakładem ciężkiej pracy i stosowania wypracowanych na przestrzeni lat praktyk, które cały czas trzeba modyfikować i usprawniać.
Następny mi tyczy się tego, że raz zdobyta wysoka pozycja będzie nasza już na zawsze. W SEO nie ma nic trwałego i pewnego. Jeżeli zaprzestaniemy działań pozycjonerskich to z całą pewnością prędzej czy później stracimy nasze wysokie pozycje na rzecz konkurencji. Trzeba zatem cały czas dbać o to aby nasza witryna utrzymywała wysokie pozycje.
Inny mit dotyczy tego iż media społecznościowe nie mają wpływu na pozycjonowanie. W sensie stricte można uznać to stwierdzenie za poprawne. Ale celem SEO jest również uzyskanie dużego ruchu na stronie a media społecznościowe służą właśnie do tego celu. Dobrze prowadzone kanały społecznościowe potrafią bowiem generować naprawdę spory ruch na stronie.