Jak walczyć z problemem wysokiego wskaźnika bounce rate?
Obsługa sklepów www po stronie klienta powinna być maksymalnie intuicyjna i prosta. Jeżeli coś zaburza proces zakupowy to klient zwyczajnie zrezygnuje z finalizacji transakcji. Sytuację gdy klient odwiedza stronę i szybko ją opuszcza nazywamy współczynnikiem odrzuceń. Z angielskiego bounce rate. Wysoki współczynnik odrzuceń może sprawić, że cały czas będziemy tracić klientów. W związku z tym w poniższym artykule podpowiemy wam jak walczyć z problemem wysokiego wskaźnika bounce rate.
Na samym początku trzeba wyjaśnić sobie jednak pewną kwestię. Nie zawsze wysoki wskaźnik odrzuceń to zła rzecz. Zdarzają się bowiem sytuację, gdy użytkownik wpisuje frazę która jest zapytaniem wymagającym krótkiej odpowiedzi. Na przykład – ile to jedna mila. Wtedy wchodząc na stronę uzyskuje od razu odpowiedź i ją opuszcza po kilku sekundach. Wskaźnik odrzuceń będzie więc wysoki jednak strona finalnie była przydatna dla danego użytkownika i spełniła swoje zadanie.
Wróćmy jednak do tego jak radzić sobie z problemem wysokiego bounce rate. Na samym początku trzeba zadbać o to aby strona odpowiednio szybko się wczytywała. Maksymalnie powinno to być trzy sekundy. Dotyczy to szczególnie przypadku gdy daną stronę odwiedzamy z urządzeń mobilnych.
Kolejną kwestią powinno być upewnienie się, że strona główna sklepu lub strony jest maksymalnie przejrzysta. Wszystkie kategorie są logicznie poukładane i czytelne.
Dodatkowo należy unikać umieszczania na stronie wyskakujących okien ( tak zwanych pop upów ) oraz natrętnych reklam. Powodują one wyłącznie irytacje klientów i zniechęcają ich do przebywania na stronie.
Aby poprawić wskaźnik bounce rate trzeba też zadbać o interesujące treści na stronie. Sprawią one, że czytelnik zatrzyma się i poświęci czas na ich przyswojenie.
W celu zmniejszenia wskaźnika odrzuceń dobrze jest również wzbogacić sklep czy stronę o treści takie jak galeria, filmy, poradniki czy też podcasty.
Zastosowanie się do powyższych wskazówek na pewno pozwoli drastycznie obniżyć wskaźnik odrzuceń na waszej stronie czy też sklepie internetowym i tym samym cieszyć się z większej liczby zadowolonych klientów.