Istotne trendy w mediach społecznościowych na rok 2019
Media społecznościowe to fenomen który zadziwia praktycznie wszystkich. Umożliwiają nie tylko sprawne komunikowanie się z innymi ale są też doskonałym narzędziem marketingowym. Narzędziem z którego coraz to chętniej korzystają przedsiębiorcy. Aby jednak móc dotrzeć do klientów trzeba wiedzieć co obecnie jest modne w social mediach i na co zwrócić szczególną uwagę. W związku z tym w poniższym artykule omówimy dla was istotne trendy w mediach społecznościowych na rok 2019.
Obsługa mediów społecznościowych z punktu widzenia biznesowego jest prosta jeżeli wiemy jakich treści oczekują od nas klienci. Na pewno na coraz to większej popularności będzie zyskiwać autentyczność przekazu. Użytkownicy kanałów społecznościowych oczekują prawdziwych, szczerych emocji a nie sztucznie przygotowanych reklam. W związku z tym warto postawić na relacje na żywo, pokazywać sytuacje z życia firmy. Chodzi w wielkim skrócie o to aby robić wszystko tak aby działania na profilu społecznościowym nie wydawały się sztuczne a jak najbardziej naturalne.
W bieżącym roku na znaczeniu na pewno zyskają też treści wideo. Trend ten można zaobserwować już od dłuższego czasu. Użytkownicy sieci coraz to chętniej chcą oglądać materiały w formie wideo. Stąd też popularność takich platform jak YouTube czy też Twitch. Oprócz tego na znaczenie zyskują tutaj udostępnione na Instagramie Relacje. Warto zatem w swoich działaniach postawić na częstą publikację materiałów wideo. Powinny one być oczywiście tak jak wspomnieliśmy wcześniej jeszcze bardziej naturalne i dotyczyć problemów, które realnie dręczą waszych potencjalnych klientów.
Na znaczeniu zyska z cała pewnością też influence marketing. Jak wspomnieliśmy wcześniej klienci są coraz bardziej przewrażliwieni na punkcie sztucznych treści. Influence marketing to sposób na zareklamowanie produktów w sposób możliwie naturalny. Produkty reklamowane przez influencerów na ich kanałach społecznościowych to zatem znakomity sposób na podprogowe dotarcie do wielu potencjalnych klientów.
Na sam koniec warto wspomnieć jeszcze o chatbotach. Klienci cenią sobie możliwość natychmiastowego kontaktu jaki dają media społecznościowe. Wykorzystanie chatbotów pozwoli dać klientom wrażenie, że nasz biznes jest dla nich otwarty przez cały czas i nieustanie jesteśmy w stanie być z nimi w kontakcie.