Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Analiza konkurencji w Google

Analiza konkurencji w Google

Analiza konkurencji w Google

Stworzenie własnego sklepu www to obecnie dość banalna sprawa. Jest wiele platform które pozwalają nawet kompletnym laikom otworzyć własny sklep www. Jak zatem widać samo wejście na rynek jest proste. Sprawia to jednocześnie, że coraz to więcej osób chce spróbować swoich sił w internetowym handlu. Prowadzi to do rosnącej liczby konkurencji. W tym artykule postaramy się wam podpowiedzieć jak powinna zatem wyglądać analiza konkurencji w Google.

analiza konkurencji

analiza konkurencji

Pierwszym krokiem do sprawdzenia konkurencji powinna być wiedza jak ją znaleźć i sprawdzić kim tak dokładnie jest. Bardzo często użytkownicy mylnie definiują swoją konkurencję i uważają za konkurentów nie te strony www które powinni. Warto zatem poznać sposób na dokładne zdefiniowanie konkurencji aby nie prowadzić później walki z nie tym przeciwnikiem co trzeba.

Zasadniczo sukces odniesiemy jeżeli uda nam się osiągnąć jak największy ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania Google. Więc to również tam powinniśmy upatrywać naszej prawdziwej konkurencji.

Z tego też względu na początku powinniśmy określić słowa kluczowe, które dla naszego biznesu są najważniejsze. Jeżeli nie masz jeszcze dobrego rozeznania to warto postawić na kombinacje ,,nazwa produktu i nazwa sklepu”. Jeżeli tylko oferowane przez ciebie artykuły nie są do końca powiązane ze sobą to liczba takich słów powinna być całkiem spora.

Następnie wpisz wybrane przez siebie słowa do wyszukiwarki i przypatrz się dokładnie kto znajduje się tuż obok wyników twojego sklepu. Wynotuj wszystkich swoich konkurentów ( oczywiście pomiń od razu wszelkiego rodzaju wyszukiwarki cenowe czy też duże serwisy sprzedażowe – walka z nimi w tym momencie nie ma najmniejszego sensu ).

Następnie dokładnie przeanalizuj ich strony www. Sprawdź ich optymalizację oraz to jakie linki kierują do owych stron. Sprawdź też jakie działania w serwisach społecznościowych twoi konkurenci podejmują.

Na podstawie tych danych będziesz mógł już wysnuć odpowiednie wnioski i podjąć stosowne działania.

Dodaj komentarz