Niestety nie każda firma działająca na rynku może sobie pozwolić na przeznaczanie wysokich budżetów na reklamę i promocję przez cały rok. Jak zatem prowadząc internetowy biznes można osiągnąć dobre wyniki sprzedaży również w okresach poza sezonem, gdy zainteresowanie klientów jest znacznie mniejsze? Postaramy się udzielić kilku rad na temat temu jak zadbać o wysoką sprzedaż.

sprzedaż

sprzedaż

W jaki zatem sposób przetrwać czas stagnacji na rynku? Pierwszą metodą jest stałe poszukiwanie nowych klientów. Oczywistym jest, że najważniejszymi dniami w roku dla sprzedawców to te gdy urządzają oni wyprzedaże z okazji świąt lub też z racji pojawienia się zupełnie nowej kolekcji – wtedy sprzedaż jest największa.

Wszystkie pozostałe dni w roku to zwyczajnie wzmożona walka o to kto przyciągnie do siebie klienta. Nawet największe marki na rynku w takim okresie notują spadki sprzedaży. Z tego też względu w tym okresie polecamy prowadzić kampanie reklamowe typu prospecting. Polegają one właśnie na pozyskiwaniu nowych klientów. Przy wykorzystaniu zebranych danych na temat obecnych klientów i nowoczesnego oprogramowania możliwe jest znalezienie w sieci ich tak zwanych bliźniaków. Chodzi tutaj o konsumentów których wzorce zakupowe są jak najbardziej zbliżone do tych którzy skorzystali już z naszych usług. Tak wybrani konsumenci będą dużo bardziej skłonni do skorzystania z oferowanych przez nas usług niż przypadkowy klient.

Stagnacja w sprzedaży w ciągu roku dosięgnie w końcu każdą firmę, dlatego czasami warto rozważyć możliwość połączenia sił z inną firmą i razem podjąć się kampanii co-marketingowej. Dobrym przykładem jest tutaj producent elementów dekoracyjnych do mieszkania oraz designerski sklep internetowy, którzy razem podejmą się promocji wybranych produktów.

Bardzo ważne jest też analizowanie i segmentacja klientów o których wiemy. Często zdarza się, że sklepy internetowe nawet nie zdają sobie sprawy co i w jaki sposób mogą analizować przy pomocy nowoczesnych narzędzi marketingowych. A możliwości są tutaj ogromne. Analiza zachowań klientów pozwoli wyselekcjonować tych którzy będą dużo bardziej skorzy do dokonania zakupów nawet w tak zwanym ,,sezonie ogórkowym”.