Wykorzystanie reklam na Instagramie w biznesie

Jak jasno i klarownie pokazują dane statystyczne z roku na rok rośnie liczba osób które konsumują treści za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Informacja ta nie przechodzi też bez echa wśród reklamodawców którzy to przygotowują coraz więcej reklam skrojonych właśnie z myślą o potrzebach tego rodzaju użytkowników. Obecnie wykorzystują skutecznie do tego celu różnego rodzaju aplikacje które cieszą się niesłabnącą popularnością wśród młodszych jak i starszych internautów. Z tego też względu w tym artykule postaramy się omówić wykorzystanie reklam na Instagramie w biznesie.

reklama na instagramie

reklama na instagramie

Zacznijmy zatem może od tego dlaczego opłaca się korzystać z reklam na Instagramie? Otóż według dostępnych danych z Instagrama obecnie korzysta ponad 600 milionów użytkowników a już do końca bieżącego roku ta liczba ma wzrosnąć do ponad 800 milionów. Są to zatem bardzo imponujące liczby. Wiemy już zatem, że za pośrednictwem Instagrama mamy szansę dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Dodatkowo ze względu na charakter samej aplikacji pozwala ona w łatwy sposób przedstawić daną firmę czy organizację w bardziej ludzki sposób. Pozwoli stworzyć kreacje postów z chwytliwymi opisami czy też zaangażować użytkowników w używanie konkretnego hasztagu związanego z prowadzoną akcją promocyjną.

Dodatkowo ze względu na to, że w serwisie użytkownicy tworzą swoje profile możemy w łatwy sposób tworzyć bardzo spersonalizowane reklamy i komunikaty. Sprawia to, że szansa na nawiązanie bezpośredniej interakcji z odbiorcą jest bardzo duża.

Instagram to także doskonały agregator trendów jak i zachowań użytkowników przez co można doskonale monitorować zachowanie użytkowników i z dużą lepszą skutecznością przygotować następne kampanie marketingowe.

Na sam koniec zastanówmy się kto jest grupą docelową reklam na Instagramie. Są to oczywiście jak można się domyślić młodzi ludzie. Na obecną chwilę demografia użytkowników Instagrama przedstawia się następująco. Ponad 31 procent stanowią osoby w wieku od 18 do 24 lat. Trzydzieści procent to natomiast przedział wiekowy 25 do 34 lat. Nieco mniejszą liczbę bo tylko 15% stanowią te w wieku 35 do 44 lat. Osoby starsze to pozostały procent. Z czego seniorzy przekraczający 65 lat zajmują zaledwie dwa procent całości.