Trzy sposoby na zmniejszenie ilości zwrotów w sklepie www

Prowadząc sprzedaż w internecie musisz liczyć się z tym, że niektóre z zamówień jakie zrealizowałeś zostaną zwrócone przez konsumentów. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być naprawdę wiele. Czy można jednak przed takim stanem rzeczy się obronić? A jeżeli tak – to jak? W tym artykule postaramy przedstawić się wam trzy sposoby na zmniejszenie ilości zwrotów w sklepie www.

jak ograniczyć zwroty w sklepie www

jak ograniczyć zwroty w sklepie www

Pierwszym krokiem do zmniejszenia ilości zwrotów w sklepie internetowym jest dobre poznanie naszej grupy docelowej oraz wytworzenie z nią trwałej relacji. Musimy doskonale wiedzieć do kogo ma trafić nasz produkt czy usługa. Czy jest to kobieta czy może mężczyzna? Pochodzi z małego czy też dużego miasta? W jakim jest wieku? Jakie są jej preferencje itd. Charakterystyk określających daną grupę docelową może być całe mnóstwo. Jeżeli będziesz w stanie dokładnie określić grupę docelową dopasujesz również do niej samą ofertę co pozwoli ci znacząco zredukować prawdopodobieństwo zwrotu towaru.

Następnym sposobem na ograniczenie ilości zwrotów jest rzetelne podejście do opisów towaru. Unikaj za wszelką cenę koloryzowania i przejaskrawiania tworzonych opisów. Dobry i adekwatny opis produktu wraz z pięknymi zdjęciami zrobi dużo lepsze wrażenie i nie wprowadzi w błąd klienta w odróżnieniu od opisów w samych superlatywach. Przedstawienie danego produktu takim jakim jest faktycznie  pozwoli zminimalizować prawdopodobieństwo zwrotów przez klienta.

Na sam koniec trzeba wspomnieć jeszcze o jednej kwestii która może być przyczyną wielu zwrotów. Chodzi mianowicie o samo opakowanie towaru i jego zabezpieczenie. Często zdarza się bowiem, że towar może trafić do klienta uszkodzony. Taka sytuacja to niemal pewność, że klient odeślę do nas zamówienie. Należy zatem postarać się aby produkt został odpowiednio zabezpieczony w transporcie. W tym celu polecamy inwestycję w wysokiej jakości pudełka oraz folię bąbelkową. Idealnie zapakowane produkty dotrą bowiem do klienta końcowego bez żadnego uszkodzenia.

Mamy nadzieję, że przedstawione sposoby pomogą wam zminimalizować współczynnik zwrotów w waszym sklepie internetowym.