Sprawdzone sposoby na zwiększenie ilości kliknięć w sklepie online

Każdy internetowy biznes opiera się na maksymalizacji zysków. Nic więc dziwnego iż głównym założeniem jest aby doprowadzić do sytuacji w której niemal każde kliknięcie wiąże się z dokonaniem transakcji przez klienta. Obecnie dostępnych jest wiele sposobów na to aby poprawić wskaźnik konwersji w sklepie. Jednym z najczęściej wymienianych metod jest stosowanie przycisku CTA. W tym artykule wyjaśnimy czym jest CTA oraz przedstawimy sprawdzone sposoby na zwiększenie ilości kliknięć w sklepie online.

call to action

call to action

Zacznijmy zatem od początku. Czym tak właściwie jest CTA. Otóż z angielskiego jest to Call to Action czyli wezwanie do działania. Mowa tutaj o sprawieniu aby użytkownik wykonał na naszej stronie jakieś konkretne działanie którego oczekujemy. Tego rodzaju wezwania do działania mogą przybierać różnoraką formę. Od wyróżniającego się napisu po duży przycisk który od razu nakieruje klienta na to co ma zrobić. Dodatkowo warto nadmienić iż wezwania do działania w pierwszej osobie takie jak ,,kupuję” dużo lepiej oddziałują na klienta i dają większą szansę na sukces.

Wyraźnie zaznaczony na stronie przycisk typu CTA może również pomóc rozwiązać wiele problemów klientów którzy nie do końca wiedzą w jaki sposób dokonać zakupu towaru. Widoczny przycisk z tekstem typu ,,kup teraz” na pewno wyeliminuje tego rodzaju wątpliwości i przełoży się na lepszą sprzedaż w sklepie online.

Podczas stosowanie przycisków typu CTA trzeba też pamiętać o kilku ważnych aspektach. Po pierwsze przycisk musi zwracać na siebie uwagę już od pierwszego spojrzenia na stronę www. Powinien mieć zatem kontrastujący kolor czy też wyraźnie zarysowaną granicę. Tak jak wspominaliśmy wcześniej zawarty w przycisku tekst powinien być w pierwszej osobie. Dodatkowo CTA powinien zawsze jasno informować odbiorcę co stanie się w momencie gdy naciśnie dany przycisk.

Przyciski CTA można stosować z powodzeniem do wyróżnienia różnego rodzaju okazji na stronie internetowej. Warto zatem zadbać o to aby na stronie sklepu www znalazł się przycisk CTA który przeniesie użytkownika do sekcji z promocyjnymi towarami.

Poprawnie zastosowany CTA, zgodny z przedstawionymi przez nas radami to idealne rozwiązanie aby zwiększyć wskaźnik sprzedaży w sklepie www.