Sprawdzone sposoby na zwiększenie wartości koszyka w sklepie www

Aby odnieść sukces w biznesie internetowym trzeba sprzedawać duże ilości produktów i robić to możliwie jak najczęściej. Pod tym względem ważna jest nie tylko ilość kupujących w sklepie ale i to jakie produkty decydują się oni dodać do koszyka. Ze względu na fakt iż powiększenie bazy klientów jest w obecnych czasach bardzo trudnym zadaniem kluczowym celem powinno być zwiększenie wartości koszyka pojedynczego klienta. Metod na to aby zachęcić klienta do zakupów na wyższą kwotę jest co najmniej kilka. W tym artykule przedstawimy sprawdzone sposoby na zwiększenie wartości koszyka w sklepie www.

koszyk

koszyk

Pierwszym sposobem jest wykorzystanie tańszej formy dostawy lub też darmowej wysyłki po przekroczeniu określonej kwoty. Darmową dostawę po przekroczeniu określonej kwoty stosuje z dużą skutecznością bardzo wiele sklepów internetowych. Badania jasno pokazują, że klient woli dodać do koszyka dodatkowy produkt niż opłacić dodatkowe koszta wysyłki. Alternatywą dla tej metody jest stosowanie odpowiednich progów zniżek na wysyłkę wraz ze wzrostem kosztów zamówienia.

Innym podejściem do zwiększenia wartości koszyka kupującego jest oferowanie produktów komplementarnych. Mowa tutaj o takich, które są niezbędne do prawidłowego działania danego towaru lub pozwala na pełne wykorzystanie jego możliwości. Do produktów komplementarnych można zaliczyć chociażby wszelkiego rodzaju słuchawki, pokrowce itd.

Kolejną metodą jest podpowiadanie klientowi innych popularnych produktów z interesującej go kategorii. Klienci zazwyczaj kierują się również opinią i gustami innych kupujących. Warto zatem pokazać im przedmioty na których zakup zdecydowali się inni, zainteresowani podobną tematyką produktową. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient zasugeruje się opinią innej osoby i uzna, że warto ją zamówić.

Następnym sposobem jest oferowanie lepszej wersji danego produktu. Warto od razu zaprezentować w czym dany towar jest lepszy od poprzedniego i co zyskamy inwestując więcej pieniędzy właśnie w niego.

Na sam koniec warto też wspomnieć o prezentach i różnego rodzaju bonach zakupowych. Od zakupów za określoną kwotę możemy zaproponować klientom jakiś dodatkowy prezent lub też dać klientowi możliwość wyboru z pośród kilku dostępnych w asortymencie akcesoriów.