Social media w sprzedaży

Jeszcze kilkanaście lat temu głównymi narzędziami jakimi posługiwali się handlowcy był służbowy samochód i telefon. Obecnie do wykonywanie tej pracy potrzebny jest jedynie smartfon z dostępem do internetu. Jak się okazuje sprzedaż ewoluuje w kierunku consultancy sellingu czyli sprzedawania produktów i usług online. Jednak handlowiec powinien nie tylko zdobywać nowych klientów ale również nawiązywać odpowiednie kontakty i budować relacje z potencjalnymi klientami. W tym wpisie skupimy się na tym jak dużą rolę obecnie odgrywają social media w sprzedaży. I jak handlowcy powinni z nich korzystać.
Social media w sprzedaży

Social media w sprzedaży

Podstawą jest więc zdobycie jak najbogatszej wiedzy na temat naszych klientów. Należy zatem sprawdzać profile klientów na popularnych serwisach jak Facebook czy LinkedIn. Zbadaj ich zainteresowania, zawodowe doświadczenie czy też nawet listę znajomych. Następnie postaraj się nawiązać kontakt z klientem w miejscu które jest dla niego istotne. Weź zatem udział w dyskusji którą on prowadzi. Skontaktuj się z nim bezpośrednio. Już fakt, że nawiążesz pierwszą relację w miejscu które klient używa do kontaktu ze znajomymi sprawi, że z pewnością przeczyta twoją wiadomość. Pamiętaj również o dostosowaniu swojej formy komunikacji – staraj się używać mniej formalnego języka aby wywołać poczucie swobody i bliskości.

 

Warto również wykorzystać wpływy influencerów posiadających swoje kanały w mediach społecznościowych. Znajdź zatem osoby dość znane w danym środowisku i postaraj się je przekonać do swojego produktu. Jak najlepiej przekonać się kto jest najbardziej wpływowy w social media? Można do tego celu wykorzystać na przykład serwis klout.com.

Pamiętaj również, aby zawsze być tam gdzie klienci rozmawiają o twoim produkcie czy też usłudze. Wykorzystaj do tego celu narzędzia do monitorowania internetu. Wtedy bez względu na to gdzie toczy się dyskusja będziesz mógł na bieżąco ją śledzić i brać w niej aktywny udział przekonując do swojego produktu klientów.

Istotne jest też publikowanie interesujących treści. Postaraj się wyglądać na eksperta w swojej dziedzinie. Warto w tym celu rozważyć postawienie własnego blogu. Publikuj na nim ciekawe treści które ugruntują twoją pozycję na rynku jako eksperta.

 

Postaraj się również być rozpoznawalną osobą. W social media musisz być sobą. Spraw aby ludzie kojarzyli cię z konkretną branżą w której działasz i zawsze mogli liczyć na twoją radę z tej danej dziedziny. Wtedy dopiero naprawdę wykorzystasz potencjał social media w sprzedaży.