Skuteczny remarketing z Google AdWords

Żyjemy w czasach gdzie aby dotrzeć do klienta trzeba używać wszelkich dostępnych metod oraz środków. Jedną z takich nowoczesnych technik jest remarketing. W tym artykule postaramy się przedstawić jak prowadzić skuteczny remarketing z Google AdWords.

remarketing

remarketing

Zacznijmy jednak od początku. Remarketing to dostępna w Google AdWords funkcja dzięki której można wyselekcjonować klientów którzy odwiedzili stronę naszego sklepu www i wyświetlić im reklamy dotyczące naszych produktów podczas przeglądania innych stron www. Jeżeli klient odwiedził nasz sklep i nie dokonał zakupu dzięki remarketingowi będziemy mogli dotrzeć do niego podczas przeglądania zupełnie innych treści.

Przyjrzyjmy się jakie rodzaje remarketingu można obecnie wyróżnić. Nie ma bowiem jednego, najbardziej skutecznego sposobu na zdobycie klienta i w zależności od tego do kogo kierujemy nasze produkty podejście będzie się różnić.

Pierwszy rodzaj to tak zwany remarketing standardowy który pozwala śledzić wszystkich klientów którzy odwiedzili stronę naszego sklepu a reklama naszych produktów będzie towarzyszyć im podczas przeglądania innych treści w internecie.

Następny jest remarketing dynamiczny który analogicznie śledzi wszystkich klientów ale wyświetla dużo bardziej spersonalizowane reklamy. W ramach reklam będą pojawiać się im produkty które już wcześniej oglądali w sklepie.
Inny rodzaj remarketingu to ten w aplikacjach mobilnych. Będzie on wyświetlany osobom które używały aplikacji mobilnej dla danego sklepu www.
Kolejny to remarketing wideo. Reklamy pokazywane będą użytkownikom którzy weszli w interakcje z filmem lub kanałem na YouTube.

Mając wybrany sposób remarketingu warto zadbać o kilka ważnych czynników które będą miały wpływ na jego skuteczność. Pamiętajmy zatem aby dostosować kategorię produktów w sklepie www do użytkowników. Mowa tutaj o odpowiednim podzieleniu towarów ze względu na grupę docelową. Produkty dla mężczyzn, dla kobiet czy też dla dzieci.

Spróbuj również przekonać do siebie klientów poprzez zastosowanie specjalnej zniżki w kampaniach remarketingowych. Klienci mogli być zainteresowani oferowanymi przez ciebie produktami ale zrezygnowali z zakupu ze względu na cenę. Drobny rabat może być tym co pomoże im w podjęciu decyzji o zakupie.