Aby serwis www był często odwiedzany przez użytkowników i przynosił realne korzyści biznesowe i finansowe należy dobrze zaprojektować układ informacji. Jest to istotne dla pozyskania nowych klientów, dla których serwis www będzie jasny, czytelny i użyteczny. Czy można zaprojektować stronę internetową tak, aby uzyskać konkretne, pożądane zachowania użytkowników? Jak sprawić by układ informacji był dostosowany do oczekiwań odbiorców?

serwis www

Projekt układu informacji

Tworzenie projektu układu informacji serwisu www polega na organizowaniu struktury i zawartości strony internetowej po to, aby uzyskać jak najlepszą konwersję. Pożądanymi efektami są m.in.: generowanie ruchu na stronie, pozyskiwanie kontaktów sprzedażowych oraz realizacja celów informacyjnych i wizerunkowych. Dbałość o układ informacji jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników. Internauci bowiem szybko opuszczają serwisy www, jeśli nie mogą na nich odnaleźć tego, czego potrzebują. Dlatego serwisy www i inne usługi online powinny być tak zaprojektowane, aby realizowały oczekiwania internautów.

Aby stworzyć skuteczny układ informacji na stronie internetowej, trzeba sięgnąć do wiedzy marketingowej, psychologicznej i behawioralnej oraz znać najnowsze technologie internetowe. Fachowcy w tej dziedzinie potrafią kierować percepcją osób korzystających z serwisu. Dzięki temu użytkownicy sprawnie zrealizują określone czynności i cele. Przystępując do planowania układu informacji serwisu www warto określić dokładnie: do kogo kierujemy naszą ofertę, informację bądź usługę, i jak to wpłynie na eksponowanie treści oraz prezentację oferty. Warto rozważyć także najefektywniejsze sposoby prowadzenia nawigacji internautów.

serwis www

Zawartość układu informacji

Osoba tworząca układ informacji serwisu www powinna wziąć pod uwagę zakres i cele strony internetowej. Ułatwi to z pewnością dobór odpowiednich środków, które umożliwią realizację tych najważniejszych celów i założeń. Priorytetowe aspekty projektu serwisu www to zazwyczaj: cele komunikacyjne i wizerunkowe; struktura i podział sekcji informacyjnych; ustalenie nawigacji i interakcji użytkowników.

Aby dobrze zrozumieć wagę układu informacji, warto wyobrazić sobie w jaki sposób chcemy pokierować naszym klientem, aby finalnie dokonał zakupu i wystawił nam pozytywną notę za obsługę. Postawienie się w sytuacji kupującego, który nie jest znawcą naszej branży, uzmysłowi nam, jak wiele barier komunikacyjnych jest pomiędzy laikami a fachowcami. Ułatwi to zrozumienie dlaczego często internauci czują się zagubieni, gdy trafiają na profesjonalny, ale zbyt skomplikowany serwis www.

 

Skuteczny układ informacji serwisu www powinien opierać się na ustalonej bazie zdefiniowanych celów firmy, która znajdzie odzwierciedlenie w strukturze i zawartości strony internetowej. Tworzenie swoistej wizytówki internetowej dla całego przedsiębiorstwa czy organizacji, musi być kompatybilne z innymi działaniami marketingowymi. W dalszym etapie prac dotyczących koncepcji serwisu www, należy zdefiniować najważniejsze elementy i treści, które chcemy podkreślić w tworzonej stronie.