Wyszukiwanie lokalne to jedna z usług jaka oferują mapy Google, wprowadzone na rynek w 2005 roku. Obecnie Google bardzo intensywnie rozwija swoje mapy, dodając do nich kolejne, nowe funkcje, takie jak nawigacja lub natężenie ruchu. Aktualizacja map odbywa się na bieżąco, dlatego warto wykorzystać ich wszystkie możliwości, aby rozwinąć swój biznes w internecie.

Wyszukiwanie lokalne w mapach Google

Wyszukiwanie lokalne

Obecnie z map Google korzystają miliony osób na całym świecie. Sięgają po nie osoby, które chcą ominąć korki na trasie przejazdu, sprawdzić adres lub po prostu podejrzeć widok z danego miejsca za pomocą Street View. Wszystko to można zrobić w prosty sposób za pomocą ekranu komputera lub smartfona. Dlatego warto wykorzystać tę prostą metodę do oznaczenia swojego biznesu, aby klienci mogli odnaleźć siedzibę naszej firmy lub punkty handlowe za pomocą wyszukiwania lokalnego.

Wyszukiwanie lokalne jest po prostu szukaniem danego miejsca (stacji benzynowej, hotelu, kina), które znajduje się w pobliżu naszej lokalizacji lub w danym obszarze z uwzględnieniem odległości od wyszukiwanego miejsca. Aktualne badania prowadzone przez Google pokazują, że aż czterech na pięciu klientów wyszukuje informacje lokalne w wyszukiwarkach. Najważniejsze dane to: godziny otwarcia, wskazówki jak dojechać, adres oraz dostępność danego produktu. Wielu internautów wyszukujących lokalnie, jeszcze tego samego dnia odwiedza daną firmę lub lokal.

Twoja Firma na mapach Google

Jeśli ktokolwiek zastanawia się, czy prowadząc biznes warto być na mapach Google, odpowiedź jest oczywista: tak! warto! Obserwując dynamiczny rozwój marketingu internetowego oraz urządzeń mobilnych, można powiedzieć, że oznaczenie firmy na mapach Google jest podstawowym działaniem marketingowym. Lokalną promocję biznesu warto rozpocząć właśnie od umieszczenia swoich danych w tym narzędziu do wyszukiwania. Wielkim atutem map Google jest to, że ta usługa jest dla każdego użytkownika całkowicie darmowa!

Korzyści płynące z obecności w mapach Google dla Twojego biznesu to m.in. dotarcie do nowego grona potencjalnych klientów. Osiągniesz to dzięki wyświetlaniu się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, jako szczegółowy i spersonalizowany wynik lokalny. Już na tym etapie uzyskujesz sporą przewagę nad lokalną konkurencją, która nie widnieje w mapach Google. Inną korzyścią jest na przykład zwiększenie ruchu na stronie internetowej, co finalnie może przełożyć się na sprzedaż produktów lub usług. Poprzez bycie widocznym na rynku lokalnym budujemy i podnosimy świadomość marki. Dzięki temu jest ona bardziej rozpoznawalna na obszarze, w którym działa.