Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Rola słów kluczowych w optymalizacji i pozycjonowaniu stron

Rola słów kluczowych w optymalizacji i pozycjonowaniu stron

Rola słów kluczowych w optymalizacji i pozycjonowaniu stron

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że słowa kluczowe mają ogromne znaczenie w przypadku internetowej sprzedaży. Zastanowimy się zatem dzisiaj jak bardzo istotna jest rola słów kluczowych w optymalizacji i pozycjonowaniu stron oraz jakich błędów najlepiej unikać w przypadku ich doboru.

słowa kluczowe

słowa kluczowe

Patrząc na rodzimy internet można bardzo łatwo zauważyć pewne przewijające się błędy odnośnie słów kluczowych. Pierwszym z nich jest wypełnianie meta keywords. Chodzi tutaj o bazowanie w swoich działaniach właśnie na meta tagu keywords. Popularne CMS i duża ilość wtyczek pozwala uzupełnić ten element dla niemal każdej podstrony sklepu www. Bardzo wielu webmasterów czy też marketerów poświęca swój czas aby dopisać tego rodzaju wartości dla każdej podstrony i tam dodać odpowiednie słowa kluczowe. Są to działania jak się jednak okazuje zbyteczne. Google już jakiś czas temu zrezygnowało z tego elementu jako jednego z kluczowych elementów rankingowych. Nie oznacza to zatem, że uzupełnianie meta tagu jest jakimś błędem ale zwyczajnie w kontekście tej wiedzy jest działaniem zbytecznym i stanowi marnowanie czasu.

Innym błędem który często się pojawia jest zbyt duże nasycenie strony słowami kluczowymi. Zjawisko takie nazywamy z angielskiego keyword stuffing. Kiedyś stosowano podejście aby w niemal każdym zdaniu wstawić słowo kluczowe. Takie podejście ilościowe jednak od jakiegoś czasu nie przynosi już rezultatów a może nawet przynieść efekt odwrotny. Należy więc nie przesadzać z ilością słów kluczowych na danej stronie.

Kolejnym błędem jest brak używania synonimów oraz odmian słów kluczowych. Google już jakiś czas temu chwaliło się, że w swoich algorytmach dotyczących rankingu stron korzysta ze sztucznej inteligencji. Chodzi tutaj o wykorzystanie uczenia maszynowego dzięki któremu wyszukiwarka jest w stanie z większym prawdopodobieństwem przewidzieć oczekiwania użytkowników na dane zapytanie.

Rozwiązanie to bardzo dobrze sprawdza się w Stanach Zjednoczonych jednak w naszym rodzimym kraju nie zawsze działa tak jak należy. Umiejętność interpretowania niuansów naszego rodzimego języka przerasta jeszcze algorytmy Google więc tworząc stronę i ją optymalizując pod kątem słów kluczowych musimy ułatwić zadanie algorytmom. Warto zatem poszukać chociaż podstawowych synonimów naszych słów kluczowych i je wykorzystać.

Dodaj komentarz