Responsywne strony internetowe są już standardem. Niestety nie wszyscy zdążyli się do niego zastosować, chociaż już w kwietniu 2015 roku Google wydało oświadczenie, że ocena zgodności stron internetowych z urządzeniami mobilnymi będzie przekładała się na wyniki wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że strony wykonane w tej technologii są wyżej wyświetlane niż strony tradycyjne. Właśnie z tego powodu repsonsywne strony internetowe wspierają sprzedaż online.

Responsywne strony internetoweCzym jest responsywność?

Responsywne strony internetowe (ang. responsive – czuły) są dosłownie wrażliwe na rozdzielczość urządzenia na jakim są oglądane. Dzięki temu ich wygląd i układ automatycznie dostosowują się do rozmiaru okna urządzenia, na którym są wyświetlane np. do tabletów, laptopów czy smartfonów. Dlatego responsywne strony internetowe są przede wszystkim uniwersalne i łatwo dopasowują się do potrzeb użytkowników internetu. Responsywność to także nowoczesna organizacja elementów nawigacji strony internetowej, która hołduje prostej zasadzie: strona ma być czytelna i łatwa w obsłudze. Stąd też eliminowane są ze stron zbędne szczegóły i konieczność przewijania na boki.

Responsywność wspiera multiscreening i na odwrót

Dziś powszechnym zjawiskiem jest już multiscreening, czyli oglądanie tej samej witryny na różnych urządzeniach (na laptopach, tabletach czy smartfonach). Dlatego jeśli nie chcemy tracić użytkowników strony internetowej, którzy są przecież naszymi potencjalnymi klientami, responsywność strony powinna być dla nas priorytetem. To ona zachęca internautów do powracania na stronę internetową. Dobra nawigacja i poprawne wyświetlanie na różnych urządzeniach jest kluczową sprawą dla pozyskania uwagi internauty. Multiscreening wspiera responsywność i na odwrót, te dwa zajawiska i procesy wpływają na siebie wzajemnie.

Responsywne strony internetoweResponsywność oznacza także użyteczność

Niezmiernie ważną cechą responsywnych stron www jest ich funkcjonalność i użyteczność, czyli po prostu łatwość w ich obsłudze. Warto wiedzieć, że użyteczność (ang. usability) jest głównym kryterium, które ma wpływ na ocenę strony pod względem zadowolenia użytkownika z witryny. Jeśli poruszanie się po naszej stronie internetowej jest przyjemne i ławte, a więc intuicyjne, oznacza to, że jest ona użyteczna i prawdopodobnie uzyska wysokie noty od internautów.

Czy twoja strona wspiera sprzedaż online?

Jeśli nie umiesz ocenić, czy twoja strona z uwagi na responsywność wspiera sprzedaż online, możesz sprawdzić to w prosty sposób. Wystarczy w tym celu użyć zwykłej przeglądarki internetowej (takiej jak: Firefox, Chrome, Opera itp.). Następnie trzeba zmniejszyć okno wybranej przeglądarki: jeśli witryna sama dostosuje się do jego rozmiaru, to znaczy, że jest responsywna i może aktywnie wspierac sprzedaż internetową. W sieci można znaleźć także automatyczne testery responsywności, które po wpisaniu adresu strony www generują jej podgląd w różnych wersjach. Warto jednak pamietać, że korzystając z takich narzędzi online, niejednokrotnie „wystawiamy się cel” agencjom. Darmowe testery responsywności są dla nich sposobem pozyskania klientów.