Psychologiczne sztuczki które pomagają w internetowej sprzedaży

W walce o klienta przedsiębiorcy gotowi są do uciekania się do najróżniejszych sztuczek. Gdy walka niską ceną nie jest już możliwa czasami trzeba skorzystać z przewagi jaką daje ludzka psychologia. Pozwala ona bowiem kształtować zarówno pewne zachowania jak i nastrój. W tym artykule postaramy się wam zatem przybliżyć psychologiczne sztuczki które pomagają w internetowej sprzedaży.

psychologia

psychologia

Jedną z podstawowych sztuczek jest stosowanie wolnych przestrzeni na stronie. Pozwala to niejako stronie oddychać. Chodzi tutaj o fakt aby nie przemęczać użytkownika zbyt dużą ilością treści. Pozwala to ludzkiemu wzrokowi odpowiednio się skoncentrować na właściwych elementach na stronie. Ponadto użycie dużych marginesów będą powodować w użytkowniku poczucie harmonii oraz spokoju. Tego rodzaju podejście pozwala budować na stronie sklepu www czy strony internetowej wrażenia ekskluzywności.

Kolejną psychologiczną metodą jaką można wykorzystać jest na przykład zastosowanie odpowiednich czcionek. Ogólnie można wyróżnić dwa rodzaje fontów – szeryfowe jak i bezszeryfowe. Szeryfowe czcionki charakteryzują się ozdobnikami na końcówkach poszczególnych liter a bezszeryfowe ich nie posiadają. W obecnych czasach dużo częściej stosuje się czcionki bezszeryfowe gdyż tekst zapisany za ich pomocą jest dużo przystępniejszy do czytania przez użytkowników. Wpisują się one też lepiej w nowoczesny design stron. Poprzez odpowiedni dobór fontów możemy zatem wpływać na odczucia jakie towarzyszą klientom podczas przeglądania naszej strony www.

 

Następnym psychologicznym trikiem jest zastosowanie na stronie ograniczonej palety kolorów. Przekłada się to na spójność całej strony. Stosuje się więc jeden kolor dominujący, kolejny kolor poboczny, który ma stanowić uzupełnienie tego pierwszego oraz kolor tła ( najczęściej będzie to biel ). Stosowanie tak ograniczonej palety pozwala budować spójny i harmonijny wizerunek firmy.

Na sam koniec zajmiemy się jeszcze sztuczką psychologiczną opierającą się na doborze barw na stronie. Różne barwy są w stanie wywołać u użytkownika różnego rodzaju odczucia. Niebieski wzbudza zaufanie a czerwony pozwala podkreślić dynamikę podczas gdy zielony to kolor nawiązujący do natury. Warto zatem dobrze przeanalizować jakich kolorów zamierzamy użyć na stronie sklepu www.