Przygotowanie sklepu www do walentynkowych promocji

Prowadząc sprzedaż w internecie należy być przygotowanym na różnego rodzaju święta i wydarzenia aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy z nimi związany. Do najważniejszych świąt tego typu w ciągu roku zaliczamy oczywiście Boże Narodzenie oraz Czarny Piątek. Nie brakuje jednak mniejszych świąt i wydarzeń, które będą w stanie pomóc zwiększyć sprzedaż. Do takich na pewno można zaliczyć zbliżające się Walentynki. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak powinno wyglądać przygotowanie sklepu www do walentynkowych promocji.

walentynki sprzedaż w internecie

walentynki sprzedaż w internecie

Tak więc pierwszym krokiem powinno być przygotowanie samego sklepu www. Należy zbadać czas ładowania się sklepu zarówno na urządzeniach stacjonarnych jak i telefonach. Jeżeli jest on mało satysfakcjonujący to naszym celem powinno być poprawienie jak najszybciej tego wyniku. Klienci są dziś bardzo niecierpliwi i jeżeli strona będzie ładować się zbyt długo, zwyczajnie zrezygnują z zakupu w danym sklepie.

Następnym krokiem powinno być przygotowanie sklepu na wzmożony ruch klientów. Warto zatem sprawdzić jak prezentuje się wydajność serwera i z wyprzedzeniem zadbać aby posiadał on odpowiednie zasoby, które pozwolą nawet dużej liczbie klientów bezproblemowo korzystać z naszej platformy sprzedażowej.

Dodatkowo dobrze było by zwrócić uwagę na takie elementy jak to czy strona posiada już certyfikat SSL, który wzbudza zaufanie u klientów. Następnie czy oferujemy dostatecznie zróżnicowane metody płatności oraz czy wprowadziliśmy opcję darmowej przesyłki.

 

Nie należy też zapominać, że coraz więcej osób szuka walentynkowych prezentów za pośrednictwem mediów społecznościowych. Głównie mowa tutaj o Facebooku. Dlatego też zamiast publikować na firmowym fanpage standardowe wpisy warto postawić na pewne urozmaicenie. Może to być na przykład unboxing produktu który w tym czasie zamierzamy szczególnie promować czy też poradnik ,,zrób to sam”.

Na sam koniec warto nadmienić iż mobilna wersja sklepu www w tego rodzaju gorącym okresie sprzedażowym to absolutna podstawa. Już rok temu ponad połowa ruchu w sieci pochodziła z urządzeń mobilnych. Z tego też względu strona www sklepu internetowego musi być obligatoryjnie responsywna i przystosowana do urządzeń mobilnych jak smartfony i tablety.