Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Przydatne funkcje w sklepie internetowym

Przydatne funkcje w sklepie internetowym

Przydatne funkcje w sklepie internetowym

Chcąc przebić się ze swoją ofertą sprzedażową w internecie trzeba nie tylko postawić na szybko działający i dobrze prezentujący się pod względem graficznym sklep. Wymagane jest również odpowiednie pozycjonowanie strony aby była dobrze widoczna w wynikach użytkowania. Co jednak najważniejsze powinna zawierać funkcjonalność która pomoże klientom i przekona ich do dokonania zakupu własnie u Was. W tym artykule podpowiemy wam zatem jakie są przydatne funkcje w sklepie internetowym.

sklep internetowy

sklep internetowy

Jedną z podstawowych funkcji o jakiej należy pomyśleć to te służące do zbierania opinii. Klienci są obecnie bardzo nieufni i zanim podejmą decyzję o zakupie często czytają opinie lub recenzje innych na temat danego produktu. Doskonale będzie zatem udostępnić na stronie moduł odpowiedzialny za wyświetlanie opinii innych klientów na temat danego towaru.

Kolejnym istotnym elementem wartym umieszczenia jest lista życzeń. Umożliwia ona zapisanie klientowi danego produktu na potem. Jest to szczególnie przydatne gdy klient w tym momencie nie posiada odpowiednich środków finansowych ale w przyszłości może jak najbardziej zdecydować się na zakup oferowanego przez nas towaru.

Następną funkcjonalnością o jakiej należy pomyśleć to ta związana z techniką cross-selling. Chodzi tutaj o zaprezentowanie klientowi powiązanych i pokrewnych produktów w stosunku do tych które aktualnie przegląda. Tego rodzaju techniki w znacznym stopniu pozwalają zwiększyć wolumen sprzedawanych produktów. Klient kupujący odtwarzacz blue-ray na pewno bardzo chętnie zakupi przecież też płytę z filmem na takim nośniku.

Następną funkcją którą warto wprowadzić na stronie jest czat na żywo.  To idealny sposób aby na bieżąco komunikować się z klientami, którzy pragną dowiedzieć się czegoś więcej o danym produkcie i nadal wahają się odnośnie decyzji na temat dokonania zakupu.

Innym ciekawym rozwiązaniem będzie porównywarka produktów. Daje ona możliwość klientowi szczegółowego porównania dwóch interesujących go przedmiotów w ofercie danego sklepu.

 

 

Na sam koniec warto pomyśleć ( jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście ) o wdrożeniu na sklepie newslettera, dzięki któremu będziecie mogli informować klientów o dostępnych promocjach i specjalnych ofertach.

Dodaj komentarz