Jak promować produkty na Facebooku?

Nikogo nie trzeba przekonywać, że serwisy takie jak Facebook stanowią doskonałą platformę do reklamy produktów. Na rynku liczą się już nie tylko innowacyjne rozwiązania ale to jak zostaną one przedstawione szerokiemu gronu odbiorców. Tylko wtedy mamy szansę zyskać pozycję lidera w danej branży. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak skutecznie promować produkty na Facebooku.

reklamuj produkt

reklamuj produkt

Najtrudniejszym zadaniem jest wypromowanie oczywiście nowego produktu którego jeszcze nikt nie zna. Aby tego rodzaju produkt odniósł sukces na rynku musi on stać się dość szybko rozpoznawalny przez klientów. Właśnie w tym celu najlepiej wykorzystać potencjał jaki drzemie w mediach społecznościowych. Po pierwsze należy ustalić odpowiednią strategię działania. Z perspektywy biznesowej nie ma nic gorszego niż działanie na oślep bez konkretnej strategii. Skąd jednak możesz wiedzieć czy zaplanowane przez ciebie działania przyniosą wymierne korzyści? Zbuduj na samym początku całą strategię działania a następnie zastanów się kto tak naprawdę jest twoim odbiorcą, czym się interesuje i czy spędza on dużo czasu na Facebooku. Dzięki temu będziesz mógł wydzielić konkretne segmenty rynku w których uzyskasz pewność, że oferowany przez ciebie produkt stanie się atrakcyjny.

Pamiętaj aby prezentując nowy produkt wzbudzić w klientach odrobinę ciekawości i tajemniczości. Na przykład można zaprezentować jedynie fragment naszego produktu czy też jego opakowania. Taka strategia nie odkrywania na raz wszystkich kart na pewno się sprawdzi. Warto też postawić na jakiś konkurs który przyciągnie uwagę użytkowników.

Pamiętaj jednak, że tego rodzaju konkurs musi być dobrze przemyślany. Ma on wywołać konkretne emocje co przełoży się na pozytywny odbiór nowego produktu.

Na sam koniec miej na uwadze aby na Facebooku publikować tylko wartościowy content dotyczący twojego produktu. Postaraj się pokazać jego zalety. Unikaj jednak ogólnych sformułowań jak najlepszy itd. Skup i wyeksponuj przewagę twojego produktu na tle konkurencyjnych rozwiązań. Przedstaw jego unikalny charakter posługując się rzeczowymi argumentami. Przysłowiowe lanie wody nie przyniesie takiego efektu jak konkretne argumenty.