Jak promować firmę za granicą?

Polskie firmy coraz częściej są zainteresowane poszerzeniem swoich wpływów na zagraniczne rynki. Tego rodzaju ruch wymaga jednak przemyślanej strategii. Nie da się powielić planu jaki został użyty w Polsce i liczyć na podobne rezultaty. Każdy rynek rządzi się bowiem swoimi zasadami i trzeba się do niego zwyczajnie dostosować. Dzisiaj podpowiemy wam zatem jak promować firmę za granicą.

sprzedaż za granicą

sprzedaż za granicą

Pierwszym krokiem jaki powinniśmy wykonać jest więc zbadanie rynku. Należy zatem zebrać niezbędne informację i zweryfikować je przeprowadzając analizę zarówno samego rynku jak i konkurencji. Bardzo przydatnym w tym celu może okazać się Google Global Market Finder. Pozwoli on zweryfikować w jakich obszarach warto się promować. Następnie najlepiej będzie przyjrzeć się dokładnie poczynaniom konkurencji aby sprawdzić jak dociera ona do swoich odbiorców.

Warto więc zbadać na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja, czy wykorzystuje ona kampanie sponsorowane AdWords a jeżeli tak to na jakie słowa. Przyjrzyjcie się również czy konkurencja prowadzi aktywne działania w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy też Google Plus.

Taka dogłębna analiza pozwala zebrać niezbędne informacja na których będzie można oprzeć strategię działania.
Kolejnym krokiem będzie określenie naszej grupy docelowej na zagranicznym rynku. Ma to ogromne przełożenie na skuteczność naszych przyszłych działań promocyjnych.

Musimy mieć stu procentową pewność, że trafiamy do właściwych osób, które są zainteresowane oferowanym przez nas towarem czy też usługami. Należy zatem wiedzieć w jakiej lokalizacji znajdują się nasi potencjalni klienci, w jakim są wieku oraz jaka płeć jest przeważająca.

Nie bez znaczenia jest też język jakim posługują się osoby do których chcemy dotrzeć z ofertą. Najczęściej promując się za granicą przypuszczamy, że będziemy trafiać do rodzimych mieszkańców danego regionu i dlatego wybieramy ich ojczysty język. Istnieje jednak możliwość, że dużą grupę potencjalnych klientów będą stanowić nasi rodzimi emigranci. Warto więc przygotować reklamę która trafi również do nich.

Znając już naszych potencjalnych klientów możemy zdecydować się z jakich metod promocji za granicą skorzystamy. Klienci najczęściej zdecydowani są na zakup poprzez szukanie odpowiednich produktów w wyszukiwarce. Wystarczy więc sprawdzić jakie słowa będą najlepiej odpowiadać naszej ofercie i następnie albo postawić na pozycjonowanie naszej strony za granicą lub też na linki sponsorowane.