PR w biznesie

W naszym kraju nadal panuje nieco błędne przekonanie o tym czym jest Public Relations. Postaramy się więc omówić zagadnienie PR w biznesie oraz wskazać na pewne mity które dalej pokutują w świadomości rodzimych przedsiębiorców.

Public-Relations

Public-Relations

Pierwszym mitem który jest najbardziej rozpowszechniony to ten, że PR jest firmie niepotrzebny. PR to w ogólnym pojęciu ciągłe dbanie o pozytywny wizerunek firmy i umacnianie przez ten fakt jej pozycji na rynku. Jest to więc rzecz potrzebna każdemu biznesowi. PR to jednak nie tylko komunikowanie się z mediami ale całościowe rozumienie relacji z ludźmi – zarówno naszymi klientami jak i pracownikami oraz biznesowymi partnerami. Często zdarza się, że duże firmy nie narzekają na relacje z klientami ale zależy im na poprawie stosunków z pracownikami.

Kolejny z mitów to ten, że PR jest tylko dla dużych firm. Jeszcze całkiem niedawno małe firmy korzystały z usług PR tylko w sytuacjach podbramkowych, jednak powoli zaczyna się to zmieniać.

Następnym błędnym przekonaniem odnośnie PR jest to, że ma on od razu sprzedawać nasze produkty. Należy zrozumieć, że PR to nie reklama. Działania z zakresu PR przynoszą rezultaty ale w długofalowym okresie czasu. Trzeba mieć zatem świadomość czym PR jest a czym nie jest. Może się więc zdarzyć, że firmy są zawiedzione z powodu skorzystania z usług firmy PR gdyż nie rozumieją ogólnego konceptu takiej usługi.

 

Jednym z kolejnych mitów jest ten o tym iż każdy może zostać człowiekiem od PR’u. Niestety nie ma nic bardziej mylnego. Potrzebna jest wykwalifikowana osoba z bogatym doświadczeniem aby prawidłowo zadbać o wizerunek firmy. Dużym błędem jest również twierdzenie, że działania PR’owe mogą być prowadzone z doskoku. Aby przyniosły one wymierne korzyści należy je prowadzić regularnie i długofalowo.

Ostatnim mitem jest przekonanie, że w dobie content marketingu PR w biznesie jest zbędny. W końcu wysokiej jakości treści znakomicie pomagają w sprzedaży. Należy tutaj zaznaczyć, że obie te dziedziny uzupełniają się i razem prowadzą dopiero do skutecznej sprzedaży.