Jak pozycjonować sklep internetowy?

Sklepy internetowe pojawiają się obecnie tak szybko jak grzyby po deszczu. Aby jednak sklep mógł zaistniej w świadomości klientów i przynosić odpowiednie zyski należy zadbać o jego rozpoznawalność w sieci. Dzisiaj odpowiemy zatem na pytanie jak pozycjonować sklep internetowy.

seo

seo

Wprowadzenie sklepu na pierwszą pozycję wyników Google wymaga czasu oraz sporej wiedzy z zakresu SEO jak i optymalizacji i link-buildingu. Z tego też względu warto rozważyć zatrudnienie do tego celu profesjonalnej agencji zajmującej się tego rodzaju usługami. Jeżeli jednak sami chcecie spróbować swoich sił to w dzisiejszym artykule pokażemy wam, że skuteczne pozycjonowanie jest możliwe samemu jeżeli będziecie stosować się do naszych porad.

Po pierwsze zainwestujcie w protokół SSL. Staje się on już powoli standardem który daje pewność odwiedzającym wasz sklep klientów, że są w pełni chronieni podczas składania zamówień. Według nieoficjalnych informacji, protokół SSL ma znaczący wpływ na pozycję strony w rankingu Google.

 

Nie zapomnijcie również o zainstalowaniu najważniejszych narzędzi jakie pomagają w pozycjonowaniu. Mowa tutaj o darmowych narzędziach takich jak Google Search Console, dzięki któremu będziemy mogli optymalizować nasz sklep i monitorować aktualny stan naszego sklepu. Dodatkowo niezbędny będzie też Google Analytics czyli rozbudowane narzędzie służące do analizowania ruchu internetowego.

Przygotowując się do pozycjonowania sklepu należy pamiętać o określeniu celów biznesowych. Może to być zwiększenie widoczności danej kategorii produktów czy też może tylko wybranych kilku produktów z dostępnej oferty.

Określenie celów pozwoli następnie prawidłowo dobrać słowa kluczowe. To właśnie wybór odpowiednich fraz decyduje o tym czy uda nam się odnieść sukces w danym biznesie. Powinniśmy skoncentrować się zarówno na pojedynczych słowach kluczowych jak i tych dłuższych czyli tak zwanych long tail. Dane frazy kluczowe należy następnie przyporządkować do adresów URL jakie zamierzamy pozycjonować.

 

Nie można również zapomnieć o odpowiednim zdefiniowaniu nagłówków H1 i meta description na stronie naszego sklepu. Każda podstrona sklepu powinna mieć unikalny tytuł, nagłówek H1 i opis meta description z wybranymi przez nas słowami kluczowymi.