Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Powody dla których klienci porzucają e-koszyk

Powody dla których klienci porzucają e-koszyk

Powody dla których klienci porzucają e-koszyk

Handel w sieci cieszy się coraz większą popularnością. Z roku na rok procent klientów którzy decydują się na ten rodzaj zakupów rośnie w bardzo szybkim tempie. Wydawać by się więc mogło iż właściciele sklepów internetowych nie mają powodów do narzekania. Niestety nie wszystko wygląda tak pięknie jak by mogło. Jak pokazują badania ponad połowa użytkowników która dodała produkt do wirtualnego koszyka rezygnuje z finalizacji sprzedaży. W tym artykule postaramy się wam zatem przedstawić powody dla których klienci porzucają e-koszyk.

e-koszyk

e-koszyk

Jak się okazuje jednym z głównych powodów takiego stanu rzeczy jest konieczność zakładania konta przez klienta. Wiąże się to z wypełnieniem długiego i nieraz skomplikowanego formularza i traktowane jest przez wielu użytkowników jako pierwszy krok do otrzymywania w późniejszym okresie spamu z danej firmy. Dlatego bardzo duża część klientów rezygnuje z zakładania konta i szuka danego produktu  zupełnie gdzie indziej.

Warto zatem dać klientowi możliwość wyboru. Czy chce założyć konto lub też może woli złożyć zamówienie bez jego zakładania. Jeżeli chcemy przekonać klienta do założenia konta to musimy przedstawić mu jasno i klarownie z jakimi korzyściami będzie się to wiązało. Mowa o na przykład podglądzie historii zamówień, śledzenia etapów realizacji zamówienia czy też skrócenie czasu podczas składania kolejnego zamówienia.

 

Innym powodem porzucania e-koszyków jest trudny i skomplikowany proces finalizacji samego zamówienia. Aby zatem temu zapobiec dobrze jest ograniczyć ilość pól we wszelkich formularzach do absolutnego minimum.

Kolejną przyczyną porzucania wirtualnego koszyka jest brak jasnych informacji na temat kosztów wysyłki i czasu dostawy. Jak pokazują najnowsze badania klienci dużo rzadziej porzucają koszyk jeżeli oferowana w danym sklepie będzie darmowa forma dostawy. Można też rozważyć przeprowadzenie akcji promocyjnej pod tytułem ,,dzień z darmową dostawą” i za jej pomocą przekonywać klientów do zakupów w sklepie internetowym.

 

Przykładem sklepu który ma bardzo dobrze skonstruowany proces składania zamówienia oraz może pochwalić się niskim współczynnikiem porzuceń e-koszyka jest https://e-hurtownia-opakowan.pl/

Dodaj komentarz