Podstawowe zasady dotyczące prawidłowego linkowania stron

Jednym z kluczowych elementów działań z zakresu SEO jest linkowanie. Na przestrzeni lat sposób i podejście do linkowania zmieniał się i ewoluował. W tym artykule postaramy się wam zatem zaprezentować podstawowe zasady dotyczące prawidłowego linkowania stron.

link building

link building

Zacznijmy jednak od tego czym jest samo linkowania ( a angielskiego – link building ). Otóż jest to proces którego celem jest zbudowanie wysokiej pozycji danej strony www. Polega w wielkim skrócie na pozyskaniu linków które prowadzić będą właśnie do naszej strony.

Sam link definiujemy jako odsyłacz umieszczony na danej stronie www lub w innym dokumencie, który to po kliknięciu przeniesie użytkownika do docelowego miejsca. Link może występować jako czysty adres URL lub też może zostać powiązany z jakimś tekstem lub obrazem. To drugie rozwiązanie nazywane jest ,,anchor’em” i odgrywa istotną rolę podczas pozycjonowania.

I tak rodzaje linków ze względu na tekst jaki zawierają możemy podzielić na brandowe czyli takie zawierające nazwę firmy – e-hurtownia-opakowań.pl. Kolejne są linki EMA czyli takie posiadające tekst zakotwiczenia, który to idealnie odpowiada danemu słowu kluczowemu – np. folia stretch

Kolejnym rodzajem są linki mieszane – na przykład: folia stretch e-hurtownia-opakowan.pl

Nie można jeszcze zapomnieć o linkach nawigujących które przenoszą użytkownika do danego miejsca na stronie jak i o czystym adresie URL – https://e-hurtownia-opakowan.pl

Skoro wyjaśniliśmy już rodzaje linków to teraz warto zastanowić się dlaczego ich pozyskiwanie jest tak istotne. Na początku wyszukiwarki internetowe opierały się głównie na indeksowaniu stron a osiągnięcie wysokiej pozycji wiązało się z doborem odpowiednich słów kluczowych. Dopiero Google wprowadził sposób sortownia wyników bazując na algorytmie Page Rank. Od tego momentu również liczba odnośników do danej witryny i ich jakość zaczęła mieć duże znaczenie przy ustalaniu kolejności.

Algorytm ten od tamtej pory przeszedł sporo zmian i przestał być już jednak brany pod uwagę. Obecnie nadużywanie linkowania do jednego anchora może doprowadzić nawet do kary od Google. Trzeba więc odpowiednio je dywersyfikować.

A gdzie najlepiej w internecie pozyskiwać linki. Pierwszym miejscem do ich uzyskania powinno być własne zaplecze. Następnie warto wykorzystać katalogi stron oraz wszelkiego rodzaju blogi i fora gdzie możemy komentować.