Plusy i minusy reklamy radiowej

W obecnych czasach każda forma dotarcia z przekazem do klienta jest bardzo istotna z biznesowego punktu widzenia. Radio od lat z powodzeniem jest używane do reklamowania różnego rodzaju usług czy też produktów. Z tego też względu w tym artykule omówimy plusy i minusy reklamy radiowej i zastanowimy się jak wypada ona w porównaniu do nowoczesnych metod takich jak marketing internetowy.

plusy i minusy reklamy radiowej

plusy i minusy reklamy radiowej

Reklama radiowa jest specyficzna ze względu na fakt iż najistotniejsze w niej jest odpowiednie operowanie dźwiękiem tak aby intrygował on i przykuwał uwagę odbiorców. Kluczowym elementem reklamy radiowej jest wybór dobrego lektora, który sprawi, że słuchacz będzie chciał poświecić swoją uwagę.

Skupmy się zatem na omówieniu plusów jak i minusów reklam radiowych. Na początek plusy. Pierwszym jest łatwość odbioru przekazywanych treści. Jesteśmy w stanie dotrzeć do klienta bez względu na to czym się zajmuje. Podczas jazdy samochodem, gotowania, biegania czy też innych czynności. Inną zaletą jest szeroki zasięg reklam radiowych. Mogą one być w końcu emitowane na cały kraj i w ten sposób pomogą dotrzeć do ogromnej rzeszy osób.

Ponadto reklamy radiowe są stosunkowo tanie w porównaniu z innymi formami marketingu. Nie wymagają też dużego wkładu finansowego w przygotowanie samej kampanii. Wystarczy pomysł i wynajęcie lektora który przeczyta przygotowane kwestie.

Zaletą reklam radiowych jest też elastyczność ich emisji. Można odpowiednio dobrać czas tak aby pokrywał się z naszą grupą docelową do której chcemy dotrzeć i która w tym momencie akurat słucha radia.

Reklama radiowa nie jest jednak pozbawiona wad. Jedną z głównych jest ich ulotność. Nie ma ona postaci materialnej dlatego jest bardzo nietrwała i wymaga wielokrotnego powtarzania aby na dobre zapadła w pamięć słuchaczy.

Do wad reklamy radiowej zaliczyć trzeba też ich duże podobieństwo i małą różnorodność. Konkurowanie formą reklamy staje się zatem bardzo trudne. Przebicie się z przekazem reklamowym staje się zatem sporym wyzwaniem.