Platforma sklepowa

Za nami już trzy części poradnika, niniejsza część czwarta zamyka i podsumowuje ustalenia dotyczące uniwersalnej metody, pozwalającej wybrać najlepszy system sklepowy. Przyjrzymy się jeszcze innym ważnym funkcjom i modułom, jakie powinna posiadać platforma sklepowa, aby była skutecznym narzędziem sprzedażowym.

Platforma sklepowa sprzedaż towarów

Integracja systemu

Wybierając platformę sklepową należy zwrócić uwagę na listę dostępnych kurierów i pośredników, którzy umożliwiają tańsze wysyłanie paczek poprzez negocjowanie specjalnych cen dla swoich klientów. Z ich usług  można korzystać bez integracji systemu sprzedaży online, ale gotowe, wbudowane rozwiązanie znacznie ułatwia proces obsługi wysyłki. Można także zamówić wykonanie integracji z innym oprogramowaniem, jesli zależy nam na prowadzeniu sprzedaży poza krajowym rynkiem.

Modyfikacja szablonu platformy sklepowej

Platforma sklepowa prawie zawsze wymaga indywidualnych modyfikacji i zmian. Jeśli nie można tego przeprowadzić samodzielnie przez specjalny panel aministracyjny, trzeba będzie do tego zadania zatrudnić webmastera. Dlatego już na etapie wyboru platformy należy sprawdzić czy mamy pełny dostęp do pliku CSS jak i plików JavaScript oraz HTML szablonu. Modyfikując te elementy można wprowadzić bardzo duże zmiany w działaniu sklepu internetowego.

platforma sklepowa sprzedaż produktów

Testowanie platformy sklepowej

Jesli lista dwóch lub trzech platform sklepowych jest już gotowa, przychodzi czas na ich samodzielne testowanie. Na poczatku warto sprawdzić panele administracyjne, a następnie szablony graficzne. Dobrym sposobem testowania, jak one działają, jest dodanie kilku produktów oraz przypisanie do nich kategorii. Dzięki temu można zobaczyć, jak duże są różnice w komforcie obsługi sklepu na różnych platformach i czy jest to czasochłonne. Pożytecznym rodzajem testu jest dodawanie kilku wariantów tego samego produktu (różniącego się rozmiarem, kolorem i rodzajem materiału). Pewne platformy sklepowe mają opcję dodawania nieograniczonej ilości cech wyróżniających, ale bez możliwości określenia ich ilości w magazynie. Są też takie platformy sklepowe, które dają możliwość dodania przykładowo tylko 3 cech produktu, ale za to umożliwiają określenie ilości magazynowych w każdej z kombinacji.

Z pewnością warto sprawdzić wykonywanie innych podstawowych czynności, które będą w sklepie wykonywane niemal codziennie. Przetestuj dodawanie wpisu na bloga, skonfigurowanie kuponów rabatowych, umieszczanie informacji dla klientów o promocji. W trakcie testowania sprawności, z jaką można wykonać wspominane czynności, uzyskasz informację o użyteczności panelu administracyjnego i szablonów graficznych. Warto pokusić się o testowanie zarówno wersji płatnej, jak i darmowej, ponieważ takie porównanie da odpowiedź na pytanie: czy do obsługi danej platformy sklepowej będzie potrzebna pomoc fachowca? A może okaże się, że potrafisz wykonać samodzielnie wszystkie istotne czynności w sklepie? Oby tak właśnie było!