Najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych

Rynek stron internetowych zmienia się nieustannie. To co jeszcze kilka tygodni temu było szczytem popularności teraz może być już odległym śpiewem przeszłości. Wymusza to zatem na przedsiębiorcach konieczność modyfikowania swoich stron internetowych przynajmniej raz na rok lub też dwa lata tak aby wpisać się w panujące obecnie standardy. Z tego też względu w tym artykule postaramy się omówić dla was najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych.

projektowanie stron www

projektowanie stron www

Obecnie projektowanie stron internetowych zawsze zaczyna się od upewnienia się iż strona będzie w pełni responsywna. W erze wzmożonego ruchu z urządzeń mobilnych jest to konieczność. Dodatkowo strony które nie są dostosowane do wyświetlenia na urządzeniach mobilnych muszą się liczyć z niższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.

Kolejny trend w projektowaniu stron internetowych to skupienie się na minimalizmie i designie w stylu flat. Już od jakiegoś czasu samo Google forsuje swoje podejście do stron internetowych opierające się na prostocie. Ma to jak najbardziej swoje uzasadnienie. Tego rodzaju strony są zwyczajnie bardziej czytelne i na kierunkowane na wygodę użytkownika. Design flat to rezygnacja z mocnych akcentów i zbędnych ozdobników – strona staje się dzięki temu bardziej przestronna i przyjemna w odbiorze.

W kwestii kolorystyki i nowych trendów w projektowaniu stron internetowych w głównej mierze kładzie się nacisk na takie które w jakiś sposób ożywią całość strony. Na tle jasnych barw tła strony stosuje się mocne akcenty kolorystyczne które dodają całości dynamizmu.

Innym trendem jest stosowanie na stronach storytellingu. Jest to nurt bazujący na przedstawieniu firmy w oryginalny i ciekawy sposób. Zamiast podawać suche fakty posługujemy się jakąś opowieścią, filmem czy też infografiką.

W trendach jakie można zaobserwować jest też miejsce dla dyskretnych i subtelnych animacji. Mowa tutaj o jakiś delikatnych ruchach elementów na stronie na przykład podczas jej przewijania. Pozwala to wprowadzić dynamizm oraz ożywić stronę. Trzeba tutaj jednak zachować umiar.

Ostatni z trendów jaki omówimy to mikro interakcje czyli działania na stronie których celem jest nawiązanie jakiejś relacji z użytkownikiem. Może to być zachęcenie go do zostawienia komentarza czy też zmiany ustawień strony.