Najlepsze formy promocji sklepu www

Posiadanie sklepu internetowego w obecnych czasach nie jest gwarancją odniesienia sukcesu w żadnej branży. Doczekaliśmy się bowiem takiego momentu w historii gdy bez odpowiedniej formy promocji praktycznie nie można myśleć nawet o nawiązaniu równiej walki z konkurencją. Reklama własnego biznesu staje się zatem zwyczajnie koniecznością. W tym artykule postaramy się wam zatem przedstawić najlepsze formy promocji sklepu www.

Najlepsze formy promocji sklepu www

Najlepsze formy promocji sklepu www

Według przeprowadzonych badań statystycznych największy udział w ogólnej ilości zamówień w sklepach www posiadają wyniki organiczne. Na kolejnym miejscu znaleźć można płatną reklamę a zaraz za nią e-mail marketing. Nieco dalej plasują się takie formy komunikacji jak media społecznościowe i kampanie displayowe. Skąd taki stan rzeczy? Otóż te dwie ostatnie służą raczej do budowania wizerunku danej marki zbudowania lojalności wśród klientów.

Patrząc na nasz rodzimy rynek możemy dostrzec analogię do przeprowadzonych badań. Otóż większość firm na pierwszym miejscu stawia działania z zakresu SEO. Czyli techniki mające na celu podniesienie pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Kolejnym częstym wyborem wśród przedsiębiorców prowadzących handel w internecie jest inwestycja w płatne reklamy. Mowa tutaj na przykład o Google Ads ( dawniej Google AdWords ).

Polacy równie często w promocji wykorzystują media społecznościowe z serwisami takimi jak Facebook czy Instagram na czele.

Na naszym rodzimym rynku równie popularne jest wykorzystanie dywersyfikacji sprzedaży za pośrednictwem różnego rodzaju serwisów aukcyjnych czy też ogłoszeniowych ( Allegro, OLX, Gumtree itd. )
Na krajowym podwórku można też zauważyć duże zainteresowanie ze strony przedsiębiorców wykorzystaniem porównywarek cenowych takich jak Ceneo czy też Skąpiec. Trzeba jednak mieć świadomość, że w tego typu urządzeniach walczymy o klientach wyłącznie ceną i nie możemy liczyć na jego lojalność.

Na sam koniec warto wspomnieć jeszcze o influence marketingu czyli formie promocji opartej na współpracy ze znanymi w internecie postaciami z kręgu blogerów czy też Youtuberów.

Wybierając zatem metody promocji sklepu www warto zastanowić się czy nie dobrze było by je połączyć i wykorzystać ich pełen potencjał. Przykładem może być tu na przykład sklep internetowy https://e-hurtownia-opakowan.pl który nie tylko korzysta z dywersyfikacji sprzedaży ( Allegro, serwisy ogłoszeniowe ) ale również jest bardzo aktywny w mediach społecznościowych ( Facebook ) gdzie buduje lojalność swoich klientów.