Najczęstsze błędy w kampanii AdWords

Kampanie typu AdWords to znakomity sposób aby w krótkim czasie i przy stosunkowo niskich kosztach dotrzeć do szerokiego grona klientów. Niestety nadal wiele osób które podejmują się tworzenia takowej kampanii nie wie o wielu niuansach i często popełnia błędy które zwyczajnie mocno ograniczają możliwy do uzyskania efekt. W tym artykule postaramy się zatem omówić najczęstsze błędy w kampanii AdWords.

adwords

adwords

Pierwszym, najpopularniejszym błędem jest tworzenie zbyt ogólnej struktury konta. Samo Google AdWords daje nam możliwość tworzenia bardzo skomplikowanych układów reklam i słów kluczowych. Warto zatem już na etapie planowania kampanii ustalić jak prezentować powinna się struktura konta.

Po przygotowaniu struktury kampanii można przystąpić do jej tworzenia. Wielu wybiera na tym etapie domyślną opcję użycia sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową. Bardzo często jest to jednak błąd, gdyż reklamy zaczną co prawda generować duży ruch z sieci reklamowej który może być niestety mało efektywny pod względem konwersji. W przypadku dużej ilości kampanii reklamowych większa swoboda optymalizacji występuje w przypadku kampanii które kierowane są osobno na sieć wyszukiwania a osobno na sieć reklamową.

Innym często pojawiającym się błędem są te związane z tekstami reklamowymi. Co prawda nad poprawnością tworzonych reklam tekstowych czuwają algorytmy Google ale bardzo często zdarzają się mimo wszystko błędy. Mowa tutaj o niejasnych treściach, błędach ortograficznych czy też błędnym stosowaniu spacji czy znaków interpunkcyjnych.

Kolejnym błędem jest stosowanie wyłącznie jednego typu dopasowania dla słów kluczowych opierającego się na dopasowaniu przybliżonym. Następny błąd to nie wykorzystanie potencjału jaki drzemie w wykluczających się słowach kluczowych.

Do błędów trzeba też zaliczyć złe grupowanie reklam i słów kluczowych. W przypadku grup reklam które posiadają wiele słów kluczowych optymalizacja powinna opierać się na odpowiednim pogrupowaniu słów kluczowych. Błędnie pogrupowane słowa kluczowe będą powodować wyświetlanie się zupełnie nietrafnych wyników do zapytań potencjalnych klientów.

Jednym z ostatnich błędów jest brak mierzenia efektów prowadzonych kampanii typu AdWords. Nie pozwala to odpowiednio zmienić i dostosować kampanii do zmieniającej się sytuacji na rynku czy też ruchów konkurencji która pozycjonuje się na podobne frazy.