Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Najczęstsze błędy pojawiające się w kampaniach AdWords

Najczęstsze błędy pojawiające się w kampaniach AdWords

Najczęstsze błędy pojawiające się w kampaniach AdWords

Reklamy typu AdWords stanowią obecnie jeden z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia ze swoim produktem czy usługą do klienta. Pomimo tego, że Google jak tylko mogło ułatwiło cały proces przygotowania tego rodzaju kampanii reklamowej to nadal wiele osób nie jest świadoma tego, że nawet niewielkie błędy na etapie przygotowania potrafią zniweczyć całkowicie efekt prowadzonych przez nas działań. Z tego też względu w tym artykule postaramy się omówić najczęstsze błędy pojawiające się w kampaniach AdWords.

błędy w kampanii adwords

błędy w kampanii adwords

Pierwszym błędem który pojawia się najczęściej są oczywiście błędnie pogrupowane słowa kluczowe. System przygotowania kampanii AdWords w swoich założeniach przewiduje, że zawsze wykorzystamy różne grupy słów kluczowych. Ułatwia to pracę i kontrolę nad reklamami. Niestety wiele osób błędnie zabiera się do takiego grupowania. Najczęściej będzie to przekroczenie zasady umieszczenia najwyżej dwudziestu słów kluczowych na daną grupę reklam. Często można spotkać też kampanie w przypadku których słowa kluczowe nie zostały pogrupowane tematycznie. Może to zatem doprowadzić do sporego zamieszania.

Innym błędem jest brak wprowadzenia fraz wykluczających do danej kampanii. Prowadzi to w konsekwencji to tak zwanego ,,przepalania” budżetu gdy płacimy za wyszukiwania które tak naprawdę nie dotyczą naszej działalności. Aby odpowiednio wykluczyć słowa z kampanii niezbędne okaże się użycie narzędzia Google Analytics i analiza wyników wyszukiwania.

Kolejnym błędem jest brak wykonania odpowiednich testów podczas tworzenia kampanii. Wiele osób jest przeświadczonych o tym, że to co stworzyli musi być już najlepsze i na pewno przyciągnie klientów. Niestety rynek weryfikuje takie teorie. Trzeba się zatem odpowiednio do owej sytuacji przygotować. W tym celu najlepiej tworzyć przynajmniej kilka wariantów reklam tak aby móc później przekonać się które z nich sprawdzają się najlepiej, a które należy zwyczajnie odrzucić.

Ostatnim błędem jest brak analizy prowadzonych działań i reagowaniu na otrzymane rezultaty. Wielu początkującym osobom wydaje się, że raz przygotowana kampania reklamowa nie będzie wymagać już ich uwagi. Nic bardziej mylnego. Aby kampania była odpowiednio zoptymalizowana trzeba na bieżąco śledzić jej efekty i zmieniać ją analizując dostępne informację.

Jeżeli zatem chcecie uniknąć opisanych tutaj jak i innych błędów to zawsze możecie skorzystać z usług firm takich jak – http://e-prom.com.pl które profesjonalnie zajmują się przygotowaniem wysokiej jakości kampanii reklamowych AdWords.

Dodaj komentarz